Budova nádraží v Brně-Králově Poli je v dezolátním stavu. Nad její opravou visí otazník

Nádražní budova v Brně-Králově Poli neprošla výraznou rekonstrukcí už víc než šedesát let. V létě ji spolu s další tisícovkou nádraží převzala od Českých drah Správa železniční dopravní cesty. Nový majitel plánuje opravy na rok 2020. V první fázi chce opravit koleje a nástupiště. Jestli opraví i královopolskou budovu nebo postaví novou, menší, ještě není rozhodnuto.

Až tři tisíce párů nohou cestujících musí denně zdolat v nádražní budově v Králově poli nečekané překážky. Propady a praskliny v podlaze. Správa železniční dopravní cesty ale s opravou nespěchá. „Není to problém nějak zásadní. Ani havarijní ani statický. To znamená, že neohrožuje bezpečí,“ vysvětluje mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Kateřina Šubová.

Lidem stav nádražní budovy vadí. Propad podlahy natočil také iReportér David Benda (zdroj: iReportér David Benda)

Na drobné akutní opravy vyčlenila Správa železniční dopravní cesty 160 milionů korun. Investuje je ale jinam. Velké opravy plánuje na rok 2020. Chce opravit výstražná zařízení, kolejnice i nástupiště. V ideálním případě to spojit i s rekonstrukcí budov. Ta královopolská z roku 1954 je ale prý ale zbytečně velká a tím pádem drahá. Například na vytápění. „Možné je samozřejmě významné zmenšení objektu. Aby tady byly prostory pro cestující veřejnost, pro dopravce a samozřejmě zázemí pro řízení provozu,“ říká Kateřina Šubová.

Zbourat starou a nechat postavit novou budovu nádraží navrhovali už před šesti lety zastupitelé městské části Královo pole. S projektem na rekonstrukci přišel architekt brněnského letiště Petr Parolek. Společně s vedením městské části ale narazil na odpor magistrátu i části veřejnosti. Projekt přišel odpůrcům příliš megalomanský.

Tentokrát se chce k opravám přidat i brněnský magistát. Plánuje úpravy prostoru před nádražím. „Chceme tam zbudovat například parkoviště park and ride, které jsme odsouhlasili už v první etapě,“ vysvětluje náměstek primátora města Brna Richard Mrázek.