Operátor O2 získal od firmy eMoneyServices (EMS) opční práva na problematický systém Opencard. Operátor podle Dolínka už město oslovil s nabídkou. Praha nyní převede správu a výběr jízdného pod dopravní podnik, který bude s O2 dál jednat.
Opční právo na Opencard získala O2, jedná s Prahou
„Společnost O2 nás oslovila s tím, že požadované služby umí zajistit a má na systém Opencard opční práva. Proto s ní vedeme intenzivní jednání, ale není to jediná varianta,“ řekl náměstek Petr Dolínek (ČSSD). Jaké jiné možnosti město má, nicméně neuvedl. Společnost O2 každopádně na podobných projektech pracuje například v Plzni, kde se podílí na projektu Plzeňské karty.
Pod dopravní podnik přejde jízdné poté, co se uskuteční reorganizace této největší městské společnosti v zemi. O reorganizaci bude ve středu jednat dozorčí rada podniku. Praha si od tohoto kroku slibuje stabilizaci ve správě jízdného. „Chceme celou záležitost řešit tak, aby vše fungovalo ve prospěch cestujících, bez jejich dalšího obtěžování nejrůznějším omezováním služeb, a aby už konečně mohli využívat slibované funkce a možnosti, například správu jízdného přes platební karty nebo mobilní aplikace,“ řekl náměstek.
Hlavní město má se systémem jízdného dlouhodobé potíže, především co se týká projektu Opencard, který stál 1,75 miliardy. Před časem kvůli správě Opencard založila Praha společnost Operátor, do které město vložilo 100 milionů korun a jejíž provoz stojí měsíčně zhruba pět milionů. Co bude s firmou dál, náměstek neřekl. Dosavadní majitel Opencard, firma EMS, která se s městem soudí, si za dluhy z minulosti nárokuje 654 milionů korun.