Karlovarský kraj bude dál provozovat mezistátní vlaky

Karlovy Vary – Čerstvě podepsané memorandum Karlovarského kraje a německého regionu Vogtland zaručuje západočeským cestujícím, že budou i v příštích desetiletích cestovat pohodlně a navíc se dostanou do Německa bez přestupů. Vogtland chce v roce 2015 pořídit nové vlaky, které pronajme svým dopravcům, bez dohody s Karlovarským krajem však hrozilo, že je německý region nepustí za hranice. Skončilo by tak zajíždění například přímých vlaků ze Zwickau až do Chebu nebo i Mariánských Lázní nebo do Sokolova. Současně by moderní německé vlaky už nebyly k dispozici českým dopravcům, kteří si je dnes pronajímají.

Memorandum platné do roku 2027 počítá se spoluprácí Karlovarského kraje a Vogtlandu například při nákupu nových vlaků, sestavování jízdních řádů nebo financování přeshraničních spojů na tratích Kraslice–Klingenthal a Bad Brambach – Vojtanov. „Pokud budeme postupovat společně, budeme moci získat podpůrné prostředky z Evropské unie a podpoří to rozvoj železniční dopravy na obou stranách hranice,“ poukázal vogtlandský zemský rada Tassilo Lenk.

Karlovarský hejtman Josef Novotný dodal, že dlouhodobá železniční spolupráce umožní užší provázání regionů a například zlepší situaci zaměstnanosti.

Do vnitrozemí Karlovarského kraje dnes zajíždějí vlaky z Německa na linkách Zwickau–Plauen–Cheb–Mariánské Lázně, kterou spolu s německou společností Vogtlandbahn provozují České dráhy, a Zwickau–Kraslice–Sokolov, kterou provozuje Viamont. Ten s pronajatými soupravami přejíždí i do Karlových Varů a nasazuje je na spoje do Mariánských Lázní.

Mezistátní regionální vlaky jezdí také na spojce Marktredwitz–Cheb a po trati přes Potůčky, ty však končí na prvním nádraží za hranicemi. Dálkové mezistátní vlaky v Karlovarském kraji nejezdí od roku 2004.