Karlovarská dopravní karta bude mít půlroční zpoždění

Karlovy Vary – Nejméně s půlročním zpožděním začnou cestující v Karlovarském kraji používat jednotnou dopravní kartu K3, kterou budou moci platit jízdné v regionálních vlacích, autobusech i městské hromadné dopravě. Spuštění projektu odložil kraj kvůli zdlouhavému výběru nejlepší nabídky ve výběrovém řízení.

K řadě regionů, které už cestujícím nabízejí kartu umožňující jednoduše cestovat hromadnou dopravou, se Karlovarský kraj připojí příští rok v létě. Zprvu chtěl zavést jednotnou kartu už v zimě, ale jeho úředníci se zdrželi při vyhodnocování nabídek, které přišly do výběrového řízení. Podle hejtmanského náměstka Petra Navrátila kraj nestanovil přesná kritéria, jimiž by se účastníci řídili, proto musel každý zájemce připravit vlastní způsob, kterým by systém fungoval. Proto trvá posuzování nabídek tak dlouho a je těžké, poznamenal náměstek. Věří ale, že se zpoždění vyplatí. „Nechceme při zavedení bezkontaktní čipové karty nic uspěchat, abychom pak neměli potíže jako třeba Praha s kartou Opencard,“ vzpomněl Navrátil asi nejznámější a rozhodně nejdražší českou dopravní kartu.

Vzhledem k otevřeným podmínkám tendru není zatím zřejmé, kolik bude zavedení karet pro integrovanou dopravu stát. Karlovarský kraj má však už jistou 80milionovou evropskou dotaci, kterou chce využít k nákupu odbavovacích terminálů do autobusů a představení projektu veřejnosti. „Pro úspěch projektu je prvořadé, aby se karta využívala v co největší míře po celém kraji. Pokud by kartu využívalo málo lidí, asi by byl projekt neefektivní,“ podotkl náměstek Navrátil.

Pojmenování karty K3 vzešlo ze soutěže pro veřejnost, do které přišlo 194 návrhů. Ne všechny byly tak krátké jako ten vítězný. Nápad pojmenovat kartu Chesokvojkychomlkrafla – podle prvních slabik některých měst regionu – však vedení kraje nezaujal stejně jako jednodušší Karolinka, Regina nebo Lázkarta. „Název K3 je jednoduchý a prostý. Symbolizuje Karlovarský kraj a jeho tři okresy. Dobře se pamatuje a půjde i graficky ztvárnit,“ shrnul Petr Navrátil.