Podle záměru magistrátu by měly být od prosince všechny autobusové a tramvajové linky prodlouženy až do dvou hodin, některé spoje by v pátek a v sobotu jezdily ještě do pozdějších nočních hodin. Odhadovaný rozpočet na zřízení nočního provozu v Liberci je 2,5 miliardy korun.
Před zavedením nočních spojů musí ale dopravní podnik vyřešit jeden zásadní problém: už nyní mu chybí řidiči, s rozšířením jízdních řádů přitom bude potřebovat šoférů ještě o třetinu více. Podle primátora Jiřího Kittnera bude třeba při zavedení nové směny počítat navíc ještě s tím, že část řidičů z obavy o svou bezpečnost odmítá jezdit v noci.
Pracovní úřady registrují více než 300 řidičů z povolání, kteří ovšem řídit autobusy nechtějí. „Nejsou schopni na sebe vzít zodpovědnost za přepravu osob, inklinují spíše k řízení nákladních automobilů,“ vysvětluje paradoxní situaci Ladislav Dvořák, mluvčí Úřadu práce Liberec.