Aktivisté nechtějí v Praze další část okruhu

Praha – Do kritiky plánované části vnitřního okruhu Prahy, která má navázat na tunel Blanka a napojit ho – i díky novému tunelu pod Bulovkou – na Spojovací ulici. Později má výstavba Městského okruhu pokračovat v Malešicích a napojit se na existující úsek Štěrboholské spojky. Podle sdružení Auto*mat okruh přitáhne nová auta, naopak z oblastí, kudy povede, vymýtí cyklistickou a pěší dopravu.

V trase, kudy mají dosud nepostavené části Městského okruhu vést, vylepili aktivisté plakáty s nápisem Tudy už neprojdete. Kritici plánů magistrátu jsou přesvědčeni, že se Městský okruh po dokončení promění v druhou magistrálu. „Jedná se v podstatě o dálniční průtah obytnými čtvrtěmi,“ uvedl Jan Urban ze sdružení 8jinak!. Před otevření vnitřního okruhu by podle aktivistů měl být nejprve hotov ten vnější, který by odvedl tranzitní dopravu. Ta jinak bude objíždět historické centrum přilehlými čtvrtěmi.

Kritici plánů výstavby kritizovali magistrát také za to, že o projektech řádně neinformuje. Vít Masare z Auto*matu upozornil, že například obyvatelé domu u Zenklovy ulice, který má nové silnici ustoupit, dosud nikdo nic neřekl. „Většina lidí je překvapena, že se tu má stavět,“ poznamenal Masare.  Podle dalšího člena sdružení Martina Skalského by se měli obyvatelé míst, kudy okruh povede, zúčastnit plánovaného veřejného projednání záměru. To proběhne 17. října od 14:30 v hotelu Olympik. K chystané výstavbě se také koná výstava v budově pražského magistrátu v Jungmannově ulici.

Po dokončení tunelu Blanka, který povede od Pelc-Tyrolky ke Strahovskému tunelu, bude Městský okruh v Praze hotov asi ze dvou třetin. Pro tranzitující řidiče bude představovat plnohodnotnou alternativu k magistrále, avšak například z Libně na Vinohrady se budou muset auta nadále proplétat starými ulicemi. Plány na východní část okruhu jsou ovšem velice velkolepé, počítají například s výstavbou tunelu pod Bulovkou nebo obří okružní křižovatky u železničního mostu na Palmovce.