Na železnici teď umírají lidé skoro každý den

Praha – Podzim s sebou přinesl velké množství nehod na železnici. Lidé teď na kolejích umírají skoro každý den – takřka vždy kvůli vlastní neopatrnosti. Naposled dnes před polednem zahynul člověk pod koly rychlíku v Královéhradeckém kraji. Přidal se tak například k dívce, která přišla o život ve středu, když přebíhala koleje v Brně, nebo muži, který minulý týden na Jičínsku prořezával náletové křoviny u trati.

Jenom od počátku listopadu – za deset dnů – zemřelo v Česku pod koly vlaků nejméně šest lidí. Pět dalších zemřelo v posledních říjnových dnech. Většina nehod byla přitom důsledkem lehkomyslnosti a neopatrnosti, samy oběti jim mohly snadno předejít.

Středeční úmrtí třináctileté dívky na nádraží v Brně-Řečkovicích mezi ně rozhodně patří. Ačkoli vede pod kolejištěm od staniční budovy k nástupišti podchod, rozhodlo se děvče i se svým osmiletým bratrem raději přeskákat koleje. Chlapec se však za svojí sestrou zdržel a zachránil si tak život. Přímo před jeho zraky však dívku smetl projíždějící vlak. Dítě těžkým zraněním, která utrpělo, na místě podlehlo. „Chlapec utržil těžký šok. Stejně jsou na tom i rodiče jeho sestry, kteří krátce po události dorazili na místo,“ doplnil mluvčí hasičů Jaroslav Haid.

Osmatřicetiletá žena potom zemřela dnes u Borovnice na Trutnovsku. Vkročila před rychlík z Liberce do Pardubic, policie zatím neví, zda šlo o nešťastnou náhodu nebo o sebevraždu. Vlaky na linkách Pardubice–Liberec a Jaroměř – Stará Paka po nehodě asi dvě hodiny nejezdily.

V pondělí odpoledne zase zahynuli dva muži na severu Moravy. Jeden vkročil v Hranicích na přerovsko-ostravské trati pod projíždějící pendolino, druhý na téže trati v Jistebníku pod rychlík. Jak se muži na kolejích ocitli, přitom není zcela zřejmé. „Ani jedna z těchto nehod se nestala v prostoru nádraží nebo železničního přejezdu,“ konstatoval mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. O dva dny dříve zahynula na podobně špatně přístupném místě nedaleko Třeboně také žena, kterou srazil motorový osobní vlak.