Chyba zlínských úředníků ohrožuje milionovou investici

Zlínsko – Zlínský kraj se zlobí na úředníky své metropole. Důvodem je zbrusu nový vjezd do někdejšího Baťova areálu. Stál 60 milionů korun, jezdit se po něm ale nesmí. Úředníci z tamního magistrátu totiž ke stavebnímu řízení zapomněli přizvat jednu z firem, na jejímž pozemku část křižovatky stojí. Majitelé společnosti se teď proti tomu ozvali a vznesli námitku.

Na semaforu svítí zelená, bloudící auto přesto řadí zpátečku. Podobný paradox je i na druhé straně – řidiči stojí na červenou, ačkoliv skrz betonové zátarasy do křižovatky žádný vůz nevjede. Zlínská zastupitelka Eva Štauderová (MOR) informovala, že kvůli opomenutí účastníka řízení nemůže být vjezd zkolaudován. „Potřebujeme najít technické řešení, které umožní integraci té křižovatky do dopravní struktury toho areálu, to je všechno,“ nechal se slyšet Čestmír Vančura, jednatel firmy, která podala námitku.

Nová křižovatka totiž zpřetrhala původní síť cest uvnitř Baťova areálu a dvě z nich zaslepila. Firma se teď ke svým výrobním halám dostane jen zajížďkou. Paralelní otevření staré i nové křižovatky je kvůli vzájemné blízkosti nebezpečné, tvrdí policie. Zlínský kraj se zlobí, sám totiž do stavby vložil 20 milionů korun. Bývalé Baťovy závody už přitom nejsou jen továrny, ale také krajský a finanční úřad, policie, desítky obchodů. Do dvou let se sem přestěhuje i galerie a muzeum. Jediný vjezd, navíc z druhé strany areálu, nestačí.

Náměstek hejtmana Zlínského kraje Libor Lukáš (ODS) říká, že je nezbytné, aby město podniklo veškeré kroky umožňující legalizaci vjezdu. Druhá možnost je zrušení původního stavebního povolení a vrácení projektu magistrátu k opětovnému posouzení. Dodatečné řízení ale může trvat roky.

„Úplně nejkrizovější varianta, která by vyplývala ze samotného právního postupu, by mohla klidně vést i k nařízení o odstranění stavby,“ dodala Eva Štauderová. Přestože jde o chybu za desítky milionů, vedení zlínské radnice viníka zpětně trestat nebude.