Ústecký kraj plýtvá dál, tentokrát za reklamu

Ústí nad Labem - Z dalšího plýtvání penězi je podezřelý Ústecký kraj. Potom, co utratil miliony korun za předražené vánoční stromky pro školy, zaplatí nákladnou reklamní kampaň. Za propagační filmy, letáky a inzeráty, které mají do regionu přilákat turisty, dá 43 milionů korun. O tři čtvrtiny částky žádá Brusel.

Jezero na místě bývalého dolu, dostihové závodiště nebo uhelné safari - vyhlídková jízda po uhelných dolech. Turistických lákadel má podle radních Ústecký kraj dost, návštěvníci o nich ale nevědí. Proto kraj vsadil na nákladnou propagační kampaň. „Chceme, aby image kraje nebyla jenom černá díra,“ říká náměstek ústecké hejtmanky Pavel Kouda.

Kraj má propagovat dabovaný film, televizní spoty, interaktivní webové stránky, velké inzeráty a letáky. Podle kritiků celé akce jde ale o vyhozené peníze. Podle náměstkyně mosteckého primátora Hany Jeníčkové by odpovídající částka na propagaci regionu byla asi třetinová. S projektem nesouhlasí ani primátor Teplic Jaroslav Kubera. „Tyto věci považuji za nesmysl. Peníze dotečou do firem, které za ně rády vytisknou letáky na křídovém papíře,“ myslí si.

Kraj i Úřad Rady regionu soudržnosti Severozápad, která projekt schválila, kritiku odmítají. „Projekt splnil veškerá kritéria, a tudíž prošel i hodnocením a následně byl schválen,“ informovala mluvčí úřadu regionální rady Marcela Klíchová. Případného vracení dotací se kraj nebojí. Marnotratný projekt nechá Brusel nejspíš bez povšimnutí i podle jeho nejhlasitějších kritiků. Takový způsob utrácení peněz podle jejich zkušeností evropským komisařům většinou nevadí.