Ostravsko: Kontrola kromě zvlněné D47 odhalila i špatný stav mostů

Ostrava – Pouze 60kilometrovou rychlostí mohou ode dneška jezdit řidiči v Ostravě na několika úsecích dálnice D1, v těchto místech dříve označované jako D47. Kromě zvlněného povrchu jsou totiž podle Ředitelství silnic a dálnic v havarijním stavu údajně i mosty. Projektant i stavební firma to odmítají. Po vlnícím se úseku D47 u Ostravy jezdí řidiči 4 roky. Za opravených 8 kilometrů má stát zaplatit 4,5 miliardy korun.

Značky, které patří spíše na silnice třetích tříd, nyní regulují dopravu na dálnici kolem Ostravy. Řidiči na ně během jízdy narazí několikrát. Nejdříve musí stáhnout ručičku tachometru na 80, protože cesta je zvlněná, poté však narazí dokonce na ceduli s mnohem nižší číslicí. A než řidič opustí Ostravu, zopakuje si tento číselný kolotoč třikrát.

Nedávná kontrola, kterou zadalo Ředitelství silnic a dálnic, podle Mladé fronty Dnes navíc zjistila další vážné problémy, tentokrát u stavu mostů. „Závady jsou tak vážné, že je možné i zbourání mostů a jejich znovupostavení,“ cituje deník poveřeného šéfa ředitelství Reného Porubu.

Slova o havarijním stavu mostů však odmítá projektant Jiří Stráský. Nezávislý odborník je podle něj naposledy kontroloval teprve v září. „Tu prohlídku dělal Ing. Pechal, jeden z našich největších odborníků, a neshledal žádné závažné nedostaky,“ uvedl Stráský. Stavební firma pak tvrdí, že závady, které jim Ředitelství silnic a dálnic vytýká, opraví. V nejbližší době se tak ale nestane. „ŘSD požaduje, abychom tyto věci opravili do konce března roku 2012, což není možné, protože v tomto období tyto věci dělat nelze,“ komentovala mluvčí společnosti Eurovia Petra Kučerová.