Regulace pražské magistrály, level 3: Semafor na Nuselském mostě

Praha – V plném provozu je nový semafor na novoměstském konci Nuselského mostu. Pražský magistrát tak chce regulovat dopravu na Severojižní magistrále, zejména potom v Legerově ulici. Jde již o třetí opatření, které řidiče na magistrále svazuje po předloňském zúžení Legerovy o jeden pruh a snížení rychlosti v několika úsecích ze 70 na 50 kilometrů za hodinu.

Semafor na Nuselský most před křižovatku s ulicí Boženy Němcové ve směru do centra dosadila Technická správa komunikací v minulém týdnu. Od středy na něm blikalo oranžové světlo, nyní již funguje naplno. „Slibujeme si, že zmizí kolony z Legerovy ulice. Provoz semaforu bude synchronizován se semafory v Rumunské ulici, takže auta by měla jet takzvanou zelenou vlnou,“ uvedl mluvčí TSK Tomáš Mrázek.

Do konce srpna bude semafor na zkoušku v plném provozu. Řídit dopravu tak bude průběžně, bez ohledu na to, zda je skutečně v Legerově ulici kolona. Vypnut bude pouze v noci. „Bude v provozu vždy od půl sedmé ráno do osmi hodin do večera,“ řekl Tomáš Mrázek. Na konci září město vyhodnotí provoz semaforu – jak se jeho funkce projeví v samotné Legerově, ale také jaký bude jeho vliv na ulice Prahy 4. Radnice městské části se obává zvýšené dopravní zátěže, řidiči by totiž mohli zregulovanou magistrálu objíždět jinými ulicemi.

Původně město chtělo Nuselský most zkušebně zúžit do dvou pruhů, nakonec od takového úmyslu ustoupilo a raději nechalo dosadit semafor. „Je to operativnější. Nevíme, jak doprava zareaguje,“ zdůvodnil změnu mluvčí Mrázek.

Dosazením semaforu omezování magistrály zdaleka nekončí. Již brzy by mohl přibýt ještě jeden semafor, který má být u mimoúrovňového křížení s Michelskou ulicí rovněž ve směru do centra. Město ho původně chtělo postavit současně se semaforem na Nuselském mostě, nakonec však kvůli opravě silnice v přilehlém úseku z plánu prozatím sešlo. Náměstek primátora odpovědný za dopravu v Praze Josef Nosek by také chtěl vytvořit v Legerově ulici několik přechodů pro chodce. Další velké změny se mají magistrály dotknout za dva roky po otevření tunelu Blanka.