Suchdol, Dědina, Strahov – primátor vyzkoušel bolavá místa MHD

Praha – Obyvatelům a radnici Prahy 6 se konečně podařilo přimět magistrát, aby se zabýval problémy, které městské části způsobila zářijová změna jízdních řádů městské hromadné dopravy. Primátor Bohuslav Svoboda vyzkoušel, jak se v Praze 6 cestuje, a slíbil, že budou odstraněny některé kritizované přestupy.

Jeden z nejpalčivějších problémů MHD v Praze 6 nastal mezi Dejvickou a Suchdolem. Studenti zemědělské univerizty se od počátku nového semestru nevejdou do autobusů 107, ty navíc postávají v kolonách v ulici Jugoslávských partyzánů. Primátor ovšem poukázal, že v provozu linky 107 žádná změna nenastala. Problém způsobila rekonstrukce ulice, která byla zúžena do jednoho pruhu, autobusy v ní proto postávají a nabírají zpoždění.

Podle starostky Prahy 6 Marie Kousalíkové si stěžují lidé často také na zhoršení spojení ze sídliště Dědina k metru na Dejvickou. Přímý autobus byl totiž zrušen, lidé musí přestupovat v půli cesty na tramvaj. Proti změně protestovala městská část již předem a po jejím zavedení svůj postoj nezměnila. Starostka poukázala, že na Dědině žije hodně starých lidí, sídlí tam také organizace sdružující nevidomé. „Mají problém dvakrát přestupovat,“ zdůraznila starostka.

Primátor Svoboda ujistil, že důsledky změn jízdních řádů chce město řádně zkontrolovat. Společně se starostkou Prahy 6 Marií Kousalíkovou se vydal nejprve ke strahovskému stadionu. Zastávka u prostranství naproti Masarykovu stadionu se stala symbolem nové MHD, když se na internetu objevilo video dokumentující „přestup“ mezi dvěma autobusovými linkami nahrazujícími zrušený přímý spoj. Ukázalo se totiž, že autobus jezdí stále přímo, ale cestující z něj musí na jedné zastávce vystoupit a vzápětí opět nastoupit na sousední zastávce.

Na problémy závažné i komické se má podle primátora zaměřit městská společnost ROPID, která jízdní řády MHD sestavuje. „Pověřím pana náměstka, aby okamžitě aktivizoval firmu ROPID a na problémové body se zaměřili,“ slíbil Bohuslav Svoboda.

Reportáž Antonína Šimůnka (zdroj: ČT24)