Praha chce na Masaryčce zachovat rezervu pro rychlodráhu

Praha - Ponechat rezervu na případné rozšíření počtu kolejí, jež by umožnilo napojit Masarykovo nádraží na plánovanou rychlodráhu na letiště, plánuje pražský magistrát. Změnou územního plánu se rada hlavního města bude zabývat příští týden. Se záměrem ale nesouhlasí investor, který chce budovu přestavět a pozemek využít k další developerské činnosti. Podle náměstka primátora Tomáše Hudečka (TOP 09) rezerva v současném územním plánu je, jedná se tedy o zachování předem domluveného stavu. Jeho změna se bude zabývat přilehlými pozemky.

Podle Hudečka dnes Masarykovo nádraží obslouží za hodinu do 20 vlaků. V případě napojení na rychlodráhu na letiště by bylo potřeba odbavit více než dvojnásobek vlaků. Současných sedm kolejí by ale tento počet vlaků nemohlo pojmout. „Masarykovo nádraží je pro rozvoj Prahy klíčové. Jiná varianta než ta, která zachová rezervu pro budoucí dvě koleje, je pro město absolutně nepřípustná,“ řekl novinářům Hudeček.

Podle Hudečka by při současných technologiích mohla na Masarykově nádraží vzniknout i výstavba. „Není problém vytvořit administrativní či obchodní zástavbu i nad samotnými kolejemi, to je věc projektové dokumentace, nikoli změny územního plánu.“

Přestavbu nádraží plánuje společnost, kterou vlastní České dráhy a investiční skupina Penta. Jeden z pozemků v lokalitě patří Praze 1, která už dříve žádala, aby změna umožnila větší prostor pro developerskou zástavbu.

Změna, kterou by se v březnu mohlo zabývat zastupitelstvo, počítá se zachováním nádraží. Chrání objekt pošty u Hybernské ulice, umožňuje mimo jiné přestavbu autobusového nádraží na Florenci a propojení ulic Pernerova a Na Florenci. Počítá rovněž s vybudováním železničního muzea.

Rozhovor s Tomášem Hudečkem (zdroj: ČT24)