Od Tábora až k Sudoměřicím povede dvoukolejka jako mlat

Tábor – Začíná modernizace železniční trati z Tábora do Sudoměřic u Tábora. Od pátku zahájí stavebníci přípravné práce pro rekonstrukci, která dnešní pomalou a zastaralou – byť elektrizovanou – jednokolejku promění v moderní dvoukolejný koridor s maximální rychlostí až 160 kilometrů za hodinu. Samotné trati se práce dotknou od května, kdy mezi Sudoměřicemi a Táborem začne výluka.

Modernizace jedenáctikilometrového úseku mezi Táborem a Sudoměřicemi bude trvat tři roky až do dubna 2016. Nepůjde přitom pouze o zdvoukolejnění a optimalizaci ve stávající trase – stejně jako v případě dalších úseků mezi Benešovem a Táborem vzniknou přeložky, které trať napřímí a umožní vlakům jezdit rychleji než současnou stovkou. Stavba bude stát 1,5 miliardy korun, vznikne nový tunel a třináct nových mostů včetně téměř půlkilometrové železniční estakády u obcí Moraveč a Rzavá. Přes sto metrů potom bude měřit most přes dálnici D3. Trať dostane také nové zabezpečovací zařízení.

Kromě samotné trati dostane novou podobu také nádraží v Chotovinách. Stávající stanici s nízkými panelovými nástupišti, u kterých musí cestující procházet kolejištěm, nahradí zvýšená ostrovní nástupiště přístupná podchodem. Sudoměřické nádraží ve stávající podobě zanikne, nahradí ho pouhá dvoukolejná zastávka.

Traťový úsek mezi Táborem a Sudoměřicemi je součástí čtvrtého tranzitního železničního koridoru, který vede z hranic u Horního Dvořiště přes České Budějovice, Prahu, Ústí nad Labem a Děčín na německé hranice. Modernizací už prošla téměř celá trať z Prahy do Děčína, hotovo je i mezi pražskou Hostivaří a Voticemi, z Tábora do Doubí u Tábora a mezi Českými Budějovicemi a Horním Dvořištěm.