Českou Třebovou některé vlaky míjí, o čas přitom nejde

Česká Třebová - Přestože jde o důležitý uzel na hlavním koridoru, některé dálkové vlaky v České Třebové nezastavují. Úřady i cestující se kvůli tomu už dlouhou dobu obracejí na ministerstvo dopravy a České dráhy. O změnu usiluje i Pardubický kraj. Rychlíky projíždějící nádražím podle něj totiž narušují systém veřejné dopravy.

Jeden příklad za všechny: Je čtyřicet minut po poledni a vlak EuroCity směřující z Rakouska přijíždí do České Třebové. Cestující do něj ale nastoupit nemůžou. Souprava nádražím jen projíždí. „Tyto vlaky vyšší kvality jsou součástí závazku veřejné služby a ministerstvo dopravy jako objednatel, který reprezentuje stát, si může říci, kde chce zastavování těchto vlaků,“ uvedl Martin Netolický (ČSSD), hejtman Pardubického kraje.

Dálkové vlaky na trase Praha-Brno zastavují v Třebové jen každou druhou hodinu, a nenavazují tak na autobusy u dopravního terminálu. „Pokud si ministerstvo dopravy objedná, tak pak tam ty dálkové spoje, které ministerstvo dopravy objednává a platí, zastavují,“ podotkla Radka Pistoriusová, mluvčí Českých drah.

Hejtman o problému informoval ministra dopravy. O změnu už dlouho usiluje ve spolupráci s okolními obcemi i českotřebovská radnice. „To není záležitost České Třebové, ale je to záležitost tohoto regionu, který má 150 tisíc obyvatel, kteří tuto stanici v České Třebové využívají,“ uvedl Jaroslav Zedník (Koalice pro Pardubický kraj), starosta České Třebové.

Dojezdová doba se se zastávkou nezmění, říká hejtman

Podle hejtmana by zastavení v České Třebové pro dálkové vlaky neznamenalo prodloužení doby dojezdu. „Když se podíváte na jízdní doby mezi Pardubicemi a Brnem a podíváte se na vlaky, které zastavují a které nezastavují v České Třebové, tak jízdní doba je naprosto stejná,“ uvedl Martin Netolický (ČSSD), hejtman Pardubického kraje. Vedení Pardubického kraje doufá, že jednání dopadnou úspěšně a zastávky vlaků se objeví alespoň od prosince v novém jízdním řádu.