Vlaky Arriva začnou jezdit z Kralup do Prahy, osmkrát denně bez tramvajenek

Praha – Vlaky dalšího alternativního dopravce začnou příští pondělí jezdit na lince z Kralup nad Vltavou do Prahy. Společnost Arriva vlaky, která prostřednictvím mateřských firem patří německému státu, bude na trase jezdit se starší dieselovou jednotkou, denně vypraví osm párů spojů.

Provoz vlaků Arriva mezi Kralupy nad Vltavou a Prahou bude mít spíše prezentační charakter. Vlaky totiž nejsou zařazeny do objednávky Pražské integrované dopravy, proto budou mít příjmy pouze z prodeje jízdného. Cestující si přitom budou muset kupovat zvláštní jízdenky – tramvajenky a další jízdenky PID v nich platit nebudou. „Drtivá většina lidí jezdících v okolí Prahy má opencard, to je veliký handicap,“ připustil ředitel společnosti Arriva vlaky Jaroslav Richter.

Vlaky ovšem budou konkurovat příměstským spojům PID, které provozují České dráhy jako linky S4, R4 a S41, jenom částečně. Z Kralup do Prahy pojedou pouze se zastavením v Libčicích a Řeži a v metropoli dojedou přes Bubeneč na Masarykovo nádraží. Ve srovnání s osobními vlaky PID tak budou rychlejší, naopak ve srovnání s rychlíkovou linkou R4 obslouží i dvě větší sídla na trase.

Vlaky alternativního dopravce jsou v jízdním řádu od začátku roku, s poznámkou „jede ode dne vyhlášení“ je v tabulkách uvedeno dokonce deset párů spojů. Zajíždět měly navíc i z Prahy až do Benešova. Nakonec vlaků vyjede ve dvouhodinovém taktu pouze osm a na poloviční trase. Arrivě tak postačí k provozu jediná motorová souprava. Richter upozornil, že v případě zájmu cestujících provoz posílí – ovšem s ohledem na práce, které na trase u bubenečského nádraží probíhají.

Komerční linka Kralupy nad Vltavou – Praha (– Benešov) je první ze dvou nových železničních spojení, která mají letos vzniknout. Druhým má být linka Masarykovo nádraží – Čakovice, kterou objedná ROPID, ale až od 1. října.