Kačerov, přestup na vlak – SŽDC má povolení, zastávka konečně vznikne

Praha – Po dvou desetiletích se bude v Praze stavět nová železniční zastávka. Vznikne v Michli u kačerovského dopravního uzlu, kde tak bude možné přestupovat na vlak přímo z metra. Správa železniční dopravní cesty slibovala její stavbu již několik let – teď má všechna povolení a připravuje výběrové řízení nejen na stavbu samotné zastávky, ale také přístupové cesty od metra.

V bezprostřední blízkosti dopravního terminálu Kačerov vede železniční trať, po které jezdí vlaky do Vršovic, Braníka či Modřan, avšak místním cestujícím to k ničemu není. Již léta proto existují plány na stavbu nové zastávky, která by železnici k dalším prostředkům městské hromadné dopravy přiblížila. Až nyní je ale vše připraveno k tomu, aby se skutečně mohla začít stavět. „Vidíme to jako bezproblémovou stavbu, která by se v průběhu letošního roku mohla vytendrovat,“ uvedl Lubor Hrubeš ze SŽDC. Pokud se tendr nezadrhne, začnou stavební práce na jaře, vlakům by potom zastávka měla být k dispozici příští rok v listopadu. Cestování do Braníka se potom oproti současným přímým autobusům zrychlí zhruba o deset minut, do Modřan zhruba o pět minut.

Zprvu budou na Kačerově zastavovat motoráky na linkách S8 a S80 přes Braník, Modřany a Zbraslav do Čerčan a Dobříše. Výhledově by v rámci Pražské integrované dopravy měly vzniknout i další městské linky, jedna z nich by měla vést z Radotína do Běchovic právě přes Kačerov.

V Praze by měly vzniknout i další nové zastávky. V rámci rekonstrukce trati mezi Bubenčí a Holešovicemi má do roku 2015 přibýt zastávka Podbaba, po modernizaci trati z hlavního nádraží do Hostivaře se zase místo dnešní strašnické zastávky bude zastavovat na Zahradním Městě a Edenu.

Poslední nové železniční zastávky v Praze vznikly rovněž na trati do Čerčan a Dobříše – dosud nejnovější je komořanská zastávka z roku 1997, o šest let starší je současná zastávka Modřany. Ta vznikla po přeložení trati do dnešní polohy. Původně vlaky jezdily do Modřan v místech, kde dnes vede tramvajová trať, a zastavovaly zhruba na místě dnešní tramvajové zastávky Modřanská škola. Poslední železniční stanicí otevřenou ve městě je potom nádraží Holešovice, v provozu je od roku 1985.