Školu v Březové zachránilo individuální studium, má i žáky ze zahraničí

Uherské Hradiště – Na druhých stupních základních škol se testuje individuální vzdělávání. Škola v Březové u Uherského Hradiště, která se projektu též účastní, by bez individuálního vzdělávání dokonce zanikla. Zatímco dřív trpěla nedostatkem žáků, teď má studenty i v zahraničí.

Testování individuálního vzdělávání na druhém stupni základních škol mělo letos původně skončit. Nakonec se ho ale ministerstvo školství rozhodlo prodloužit. Svoji roli přitom sehrály mimo jiné taky dobré známky žáků – většina z nich totiž prospívá s vyznamenáním.

Základní škola v Březové patří do šestice českých škol, kde je individuální vzdělávání na druhém stupni poskytováno. Školu to zachránilo. „Byla to malotřídka na vymření,“ říká ředitel Ludvík Zimčík.

V současnosti má škola dvě stě žáků; devadesát z nich jsou místní a zbylých 110 se učí na dálku s pomocí počítače. „Našimi žáky jsou dobří sportovci, na druhé straně je to řada dětí, které jsou postižené nebo mají výukové obtíže,“ dodává Zimčík.

Žáci a žákyně na počítači pravidelně plní samostatné úkoly. Látku pak konzultují s učiteli, nebo s nimi přes počítač procvičují cizí jazyky. „Výhodou této školy je, že když něčemu nerozumím, tak se s učitelem spojím přes skype a společně to probereme,“ říká Lucie Lienerová, která individuální studium využívá. I děti s individuálním vzděláváním nicméně do školních lavic usednout musí, a to dvakrát ročně, kdy je učitelé osobně vyzkouší.