Obnova trati Aš–Selb se zpozdí o další rok, skončí až v prosinci 2015

Aš (Chebsko) – Po trase slavného „vlaku svobody“ z 50. let budou vlaky opět jezdit od konce roku 2015. O novém termínu – o dva roky posunutém oproti původním plánům – informovala ašská radnice. Zdržela se příprava stavby, německý správce kolejí DB Netz zřejmě bude mít stavební povolení až koncem příštího roku.

Stavební povolení na obnovu trati Aš–Selb bude mít německá DB Netz příští rok na podzim, předpokládá, že jí potom stavba potrvá rok. Vlaky tak z nejzápadnějšího výběžku Čech začnou jezdit do Bavorska s jízdním řádem pro rok 2016 (tj. zhruba od poloviny prosince 2015). Otevření trati se tak zpozdí o další rok. „Podle původních plánů měl být provoz na trati zahájen již v prosinci 2014. Postupné zpřesňování projekčních podkladů však prokázalo, že na německé straně bude nezbytná doba pro úpravy související infrastruktury v délce téměř jednoho roku,“ uvedl Florian Liese z bavorského ministerstva hospodářství. Podle ještě starších plánů se přitom počítalo s provozem už od letošního prosince, to ale ani jedna železniční správa nestíhá.

Česká Správa železniční dopravní cesty by podle Liese mohla mít svoji část trati opravenou již dříve než v prosinci 2015, bude však koordinovat rychlost práce s německým protějškem. Nemělo by se tak stát něco podobného jako na přeshraniční trati Dolní Poustevna – Sebnitz, kde obnovená část tratě na české straně léta čekala, než začne pracovat i DB Netz. Až nyní práce končí a vlaky na tomto přechodu začnou jezdit zřejmě v létě.

Zatímco se přeshraniční trať z Dolní Poustevny dočkala obnovy téměř po 70 letech – zrušena byla v roce 1945 – trasa mezi Aší a Selbem se přestala používat až po revoluci v roce 1995. Osobní vlaky po ní však od války nejezdily, výjimkou byl proslulý vlak svobody, jehož četa se v roce 1951 rozhodla uniknout z komunistického Československa a místo v Aši zastavila až v Selbu.