Také mezi Loktem a Hořicemi se D1 stěhuje na novou polovinu

Loket (Benešovsko) – Na druhém úseku dálnice D1 skončila rekonstrukce jízdního pásu ve směru na Brno. Svodidla začali stavbaři stěhovat hodinu po poledni, až do pátku se kvůli stěhování svodidel bude v úseku Loket–Hořice na pomezí středních Čech a Vysočiny jezdit zprvu na Brno, poté i na Prahu pouze jedním pruhem.

Události o D1: Zmodernizovaný úsek Loket-Hořice již slouží (zdroj: ČT24)

Jak se jezdí po modernizované D1, si řidiči – byť stále v provizoriu se zúženými jízdními pruhy – již mohou vyzkoušet mezi Šternovem a Psáři na Benešovsku. Série převádění dopravy do již opravené poloviny dálnice nyní dospěla k druhému dílu, který se odehrává mezi Loktem na Benešovsku a Hořicemi na Pelhřimovsku, tj. mezi 66. a 75. kilometrem dálnice D1. Pro řidiče to znamená omezení, během kterého se budou tvořit kolony – místy se pojede pouze jedním pruhem.

Převádění dopravy, která dosud jezdila celkem ve čtyřech úzkých jízdních pruzích v jízdním pásu směrem na Prahu, do směru na Brno, zabere celý pracovní týden, proběhne v několika etapách. První začala již v neděli, kvůli úpravám ve středovém pásu jezdila auta směrem na Brno pouze jedním pruhem, a to ve dvou půlkilometrových úsecích na začátku a konci modernizovaného úseku (u loketské a hořické křižovatky). Od úterního odpoledne až do pátku potom je v obou směrech omezen provoz vždy v místě, kde budou dělníci přestavovat provizorní betonová svodidla, v krátkých úsecích se tak rovněž pojede jen jedním pruhem. Auta se přitom postuně přesunou na čerstvě dokončenou polovinu dálnice.

Rekonstrukce první poloviny dálnice D1 mezi 66. a 75. kilometrem začala 10. června, až do prosince probíhaly přípravné práce. Po zimě začala rekonstrukce prvního jízdního pásu, která je nyní hotová. Druhá má skončit na podzim. Po opraveném jízdním pásu se již od minulého týdne jezdí v úseku Šternov–Psáře, před dokončením je první polovina dálnice také mezi Jihlavou a Větrným Jeníkovem. Ze čtyř úseků D1, kde se loni začalo pracovat, je ve velkém skluzu pouze část Lhotka – Velká Bíteš, kde se kvůli problémům s podložím a sporu stavbařů se státem začal opravovat první jízdní pás až ve druhé polovině července a letos hotová nebude.