Dálnice D11 bude širší, jako druhá dostane u Prahy šest pruhů

Praha – Dálnice D11 bude v Česku druhá, která se bude moci pochlubit delším souvislým šestipruhovým úsekem. Ředitelství silnic a dálnic oznámilo, že chce D11 rekonstruovat na prvních osmi kilometrech mezi Horními Počernicemi a Jirny, aby se dálnice lépe vyrovnala s náporem dopravy před Prahou. Dva pruhy mají k současným čtyřem přibýt do roku 2020.

Dálnice D11 na východním okraji Prahy je velmi široká – měří o osm metrů více, než bývá šestadvacetimetrový čtyřpruhový standard. Přesto jsou na ní pouze čtyři pruhy, ŘSD to však chce změnit. Na tři pruhy v každém směru by se dálnice měla rozšířit s využitím středového dělícího pásu a části krajnice. Vozovka má také během rekonstrukce dostat nový, tišší betonový povrch.

ŘSD zdůvodnilo přestavbu, kterou chce provést v průběhu příštích pěti let, přeplněním nejstaršího úseku D11 postaveného na přelomu 70. a 80. let minulého století. Na příjezdu do Prahy se často tvoří kolony. To zatěžuje nejenom řidiče, ale také okolní obce, kudy se část motoristů pokouší ucpanou dálnici objet.

Osmikilometrový úsek Praha–Jirny bude na české dálnici teprve třetí delší se šesti pruhy. Zatím je možné využívat v každém směru tři pruhy pouze na D1 mezi Prahou a Mirošovicemi a u Lipníku nad Bečvou, kde široká dálnice propojuje rychlostní silnice R35 a R48. Šest pruhů je také na rychlostní silnici R1 mezi křižovatkami Ruzyně a Řepy a některých místních komunikacích, například Jižní spojce.