Štěstí, smutek nebo překvapení. Facebook spustil nová lajkovací tlačítka

Rozhodování se nad „lajknutím“ něčího příspěvku na Facebooku se nově prodlouží – uživatelé si teď mohou lámat hlavu s tím, zda příspěvek označí srdíčkem, překvapeným nebo smutným emotikonem, nebo klasickým palcem nahoru. Diskutovaný palec dolů ale v nové nabídce tlačítek nenajdou.

Spuštění nového systému hodnocení příspěvků se souhrnným názvem „Reactions“ hlásí i čeští uživatelé Facebooku. Na první pohled zůstalo prostředí sociální sítě stejné. U příspěvků je k vidění tradiční ikona, po najetí kurzorem myši se nově objeví nabídka se sadou dalších emotikonů. Krom klasického palce nahoru, značícího „to se mi líbí“, mohou nyní uživatelé příspěvky označit i jako „super“, „haha“, „paráda“, „to mě mrzí“ nebo „to mě štve“.

Zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg zavedení nových reakcí odůvodnil tím, že ne vždy je uživatelům příjemné označovat závažná témata tlačítkem „to se mi líbí“. Nové emotikony by lidem měly poskytnout prostor k lepšímu vyjádření emocí, nejen těch pozitivních.

Rovněž by měly být univerzálním prostředkem pro snadné dorozumění mezi uživateli – Facebook je využíván v téměř všech zemích a využívá přes 70 jazykových mutací. Emotikony jsou tak jasným krokem k větší srozumitelnosti bez nutnosti znát jazyk.

Video Facebook
video

Facebook má nová lajkovací tlačítka

 

Prostor ale nezůstal pro dříve diskutované tlačítko „nelíbí se mi“. Rozhodnutí toho tlačítko do nové sady Reactions nezahrnovat vysvětlil Zuckerberg tím, že nechtějí na sociálních sítích podporovat negativitu.

Ač jde o poměrně velkou změnu product manager Facebooku Sammi Krug věří, že jde o změnu pozitivní.

„Naslouchali jsme uživatelům a vím, že by mělo existovat více způsobů, jak snadno a rychle vyjádřit, jak vnímáte to, co vidíte ve svém news feedu. To je důvod, proč jsme dnes spustili Reactions, rozšíření tlačítka to se mi líbí, abychom vám poskytli více možností, jak snadno a rychle sdílet vaše reakce na příspěvky.“

Sammi Krug

Product Manager Facebooku

Reactions byly v testovacím režimu spuštěny ve vybraných zemích již v říjnu, vyzkoušet si je mohli uživatelé ve Španělsku, Chile, Irsku, Filipínách Portugalsku nebo v Kolumbii. Krug rovněž zmínil, že budou i nadále naslouchat podnětům od fanoušků, aby byl nový set emotikonů co nejužitečnější pro všechny uživatele.