Češi letí na internetu na slevy

Praha – Při pohledu na nové a úspěšné projekty na českém internetu je jasná jedna věc: Češi kupují vše, na co mohou získat slevu. Potvrzuje to i výběr šesti projektů, které se dnes představily na konferenci Czech Internet Forum 2010. Na principu nákupů se slevou fungují Slevomat, Zoot a BigBrands, trojici pak doplňují levná fotobanka Pixmac, realitní server WikiReality a prodej reklamy Sklik.

Slevomat se stal za pouhých 6 měsíců fenoménem českého internetu. Jako první nabídl lidem tzv. kolektivní nákupy s výraznými slevami a dokázal si získat takovou popularitu, že jej denně navštíví 50 tisíc lidí. Počet prodaných slev se blíží 100 tisíc, přičemž v Česku drtivě vedou pochutiny. „Prodali jsme třeba půl tuny pralinek, 15 tisíc piv a 7,5 tuny masa,“ uvedl na konferenci šéf Slevomatu Tomáš Čupr. Úspěch táhne, a tak se během krátké doby objevilo na 50 prakticky totožných projektů.

Na nákupní horečku Čechů sází i Zoot, což je jakýsi rádce v nakupování. Uživatel si vybere oblasti, o které se zajímá, a Zoot mu podle toho nabízí věci, které zrovna „letí“, jsou v akci nebo je kupují ostatní. Pomáhá tak řešit věčné dilema, co koupit na Vánoce nebo k narozeninám. Zoot také láká nedůvěřivce, kteří by jinak nechtěli riskovat nákupy přes internet, prověřuje internetové obchody a nabízí jen ty bezproblémové.

Honba za slevami (zdroj: ČT24)

Třetici nových nákupních projektů uzavírá BigBrands, což je soukromý klub on-line nákupů v Česku a na Slovensku, do kterého mají přístup jen zvaní členové. Funguje na podobné bázi jako Slevomat, ale nabídky trvají několik dní a nejedná se o jídlo, ale o módní oblečení všech stylů, kosmetiku, hodinky, šperky, ale samozřejmě i sportovní vybavení předních světových značek. Sortimentem i jakousi exkluzivitou se BigBrands snaží navodit auru luxusu.

Reality, reklama, fotobanka…

Dalším projektem, který organizátoři letošního fóra považují za inspirativní pro ostatní, je Sklik – inzertní systém lídra českého internetu Seznamu, který velmi úspěšně konkuruje obdobnému systému AdWords amerického Googlu. Atraktivní pro mediální organizace i reklamní agentury může být fotobanka Pixmac, která se svými 11 miliony fotografií patří mezi nejrozsáhlejším na světě. Přitom cena za fotografii je v řádu desítek či stovek korun, což je několikanásobně méně, než si účtují klasické agentury.

Posledním úspěšným start-upem letošního roku je realitní server WikiReality, který je výtvorem stejného týmu jako oblíbený server BezRealitky. Tentokrát však láká naopak realitní kanceláře, jejichž nabídky dává dohromady. Potenciální klienti tak nemusí procházet desítky webů, ale mají vše na jednom místě.