Vinohradská v pruzích. Český rozhlas představil nové logo

Praha - Český rozhlas představil nové korporátní logo ve tvaru písmena „R“ vytvořeného z různě barevných pruhů. Logo odkazuje k rozhlasu, rádiu, regionům i Radiožurnálu a je součástí kompletní proměny vizuálního stylu tohoto veřejnoprávního média; nový design vytvořilo pro Český rozhlas studio Marvil a instituce za něj zaplatí 2,2 milionu korun.

Od stávající podoby rozhlasového loga ustupuje ČRo po sedmnácti letech. Inspirací pro nové logo byly křivky ekvalizérů, které se používají na mixážních pultech.

„Věříme, že nové logo je vykročením do budoucnosti a vyjadřuje to, co chceme - aby byl Český rozhlas moderní důvěryhodnou institucí, která je srovnatelná s veřejnoprávními kolegy na západ od našich hranic,“ uvedl na dnešní tiskové konferenci generální ředitel ČRo Peter Duhan s tím, že je přesvědčen, že nové logo vydrží 20 let.

Červená, modrá, zelená - barvy stanic

Nová grafika se dotkne všech stanic, tři z nich své logo představily poprvé. Každá stanice přitom dostala vlastní barvu. „Začali jsme Radiožurnálem jakožto vlajkovou lodí, takže jsme mu přisoudili nejvýraznější pestrou barvu, což je červená,“ vysvětlil kreativní ředitel Petr Zelenka.

Praha se oblékla do fialové, Vltava je modrá, regionální stanice dostaly zelený nátěr. „Odkazují ke krajině. Nová stanice Plus (vznikla sloučením Česka, šestky a Leonarda – pozn. red.), která přináší zpravodajství a publicistiku, má dynamickou oranžovou barvu,“ doplnil Zelenka.

Studio Marvil podle kreativního ředitele Pavla Zelenky chtělo navrhnout značku, která bude jednoduchá a přitom vizuálně silná. Na českém trhu působí od roku 1995, loni navrhlo nové logo pro agenturu CzechTourism. V roce 2003 společnost vytvořila novou vizuální podobu Skupiny ČEZ. Její portfolio zahrnuje také redesign časopisů včetně týdeníku Euro. Předchozí logo pro ČRo v letech 1995 až 1996 připravila agentura Men on the Moon.


Nová grafika souvisí s 90. výročím československého rozhlasového vysílání, které připadá na květen. Důvodem únorového termínu jeho představení je mimo jiné březnový start stanice mluveného slova ČRo Plus, která tak může zahájit s novým logem. Své logo poprvé dostaly také stanice ČRo Jazz a Rádio Junior, které budou od března vysílat digitálně. Pohádkový program a jazzový stream jsou nyní dostupné jen přes internet.

Video Reportáž Petra Kořínka
video

Reportáž Petra Kořínka