International Herald Tribune už na stánku nenajdete

Paříž – Prestižní mezinárodní deník International Herald Tribune změnil tento týden jméno na International New York Times. K odvážnému kroku se americká mediální společnost The New York Times Company, která list vlastní, rozhodla proto, aby přilákala nové čtenáře a posílila svou ústřední značku The New York Times.

Zdroj: ČTK/AP Autor: Remy de la Mauviniere

Renomovaný list International Herald Tribune pod tímto názvem vycházel více než čtyři desetiletí. Jeho předchůdce nicméně vznikl v Paříži už před 125 lety, tehdy ještě jako New York Herald. Po změně majitele se z něj stal New York Herald Tribune a v roce 1967 nakonec International Herald Tribune. Je určen především pro anglicky mluvící čtenáře a americké krajany po celém světě.

„Je to prostě evoluce. Tyto noviny čtyřikrát změnily jméno, ale nikdy se nezmění způsob, jakým byly psány. Myslím tím cit pro mezinárodní společenství. A to se nezmění ani teď,“ říká vydavatel Stephen Johnson Dunbar.


The New York Times Company nad ním převzala kontrolu v roce 2003, když koupila podíl další významné americké mediální skupiny The Washington Post. V současnosti vychází v nákladu 224 tisíc výtisků a je k dispozici ve více než 130 zemích světa včetně Česka.

Šéf společnosti New York Times Mark Thompson (vlevo) představuje International New York Times
Zdroj: ČTK/AP
Autor: Remy de la Mauviniere

Kromě názvu mohli čtenáři zaregistrovat také změny v tiráži nebo sekci s komentáři, kde jsou příspěvky od desítek nových zahraničních autorů.

Podle šéfredaktora pro Evropu Richarda Stevensona je hlavním motivem přejmenování postupující proces digitalizace a snaha rozšířit čtenářskou obec v zahraničí. Ačkoliv se titulu ve srovnání s jinými tištěnými médii v posledních letech z hlediska nákladu relativně dařilo, Stevenson přesto poznamenal, že „tisk – v celém odvětví, po celém světě – je v současnosti dost tvrdý byznys“.

„Věříme, že díky této změně můžeme počítat s nárůstem elektronického předplatného. Je to pro nás důležité, protože chceme udržet kvalitu žurnalistiky. Ale lidé za ni musí zaplatit, aby to fungovalo. Myslím, že v mezinárodním měřítku to má velký potenciál,“ doufá vydavatel přejmenovaného listu Stephen Johnson Dunbar.