Úspěch mobilní reklamy je zatím nejistý

Praha - Mobilní marketing neboli posílání reklamy na mobil zatím velké zisky firmám nepřináší. Češi jsou sice posedlí posíláním sms zpráv, na cílené reklamní zprávy však zatím příliš nereagují. Firmy nicméně na probíhající konferenci Internet Mobile Forum potvrdily, že mobilní reklamu budou využívat, přestože podle odborníků je úspěch tohoto způsobu reklamy zatím nejistý.

„Lidé na tu reklamu brzy začnou reagovat negativně, čili při prvním záběru to možná efekt má. Stále více to potom lidé přestávají vnímat,“ uvedl nezávislý konzultant Jiří Peterka.

Zájem o reklamu v mobilu však roste, a to nejen u podniků a firem. „Mohou to být klienti z oboru potravinářství, kteří chtějí podpořit svoji značku, jsou to klienti z oboru automobilového průmyslu. Teď nedávno to byly i politické strany,“ řekla obchodní manažerka serveru Seznam.cz Martina Závišková.

S reklamou v mobilu nemají problém hlavně mladí lidé do pětadvaceti let a na ně se firmy soustředí. Největší budoucnost proto podle odborníků mají mobilní sociální sítě, jako je například mobilní facebook.

Skeptický k mobilní reklamě není vedoucí redakce vydavatelství Internet Info Aleš Miklík, který se domnívá, že mobilní reklamu světlá budoucnost teprve čeká. „Ve skutečnosti je Česko, co se týče adopce nových technologií, poměrně na špici. Netýká se to jen mobilních technologií, ale i ostatních včetně internetu. Myslím, že pravá doba mobilního marketingu nás teprve čeká,“ řekl.