Nova a Prima cenzurují drastické klipy kampaně Nemyslíš, zaplatíš!

Praha - Televize Nova a Prima před desátou hodinou večerní cenzurují klipy ministerstva dopravy, které je nechalo natočit v rámci své kampaně Nemyslíš, zaplatíš!. Bojí se totiž pokuty od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, která může dosáhnout až deseti milionů korun. Informovaly o tom Lidové noviny.

Finální scénu obě televize překrývají černým obdélníkem s odkazem na internetové stránky kampaně, kde je k nalezení necenzurovaná verze klipu. Technici začernili krvavé scény ve třech klipech. Bez jakýchkoliv omezení tak v televizi běží jen jediný dopravní spot - Hecování.

Kampaň cenzurou ztrácí na síle

Tvůrci spotů i někteří dopravní odborníci si proto myslí, že nejdražší
dopravní kampaň ztrácí na síle. „Kdyby neztrácela, klipy natočíme tak, jak je teď vysílají televize,“ řekl Eda Kauba, kreativní ředitel reklamní agentury Euro RSCG, která klipy vyrobila. „Když nezobrazí tu hrůzu, je to chyba,“ uvedl šéf Asociace komunikačních agentur ČR Jiří Mikeš, jenž považuje za chybu, že si reklamní agentura Euro RSCG nepřipravila půdu pro své klipy. 

"Agentura udělala hloupost. Měla dát radě pro televizní vysílání
storyboard, aby zjistila, zda jim to v této podobě bude televize vůbec vysílat. Museli tušit, že se budou pohybovat na té pomyslné hraně," naznačil Mikeš.

Ministerstvo dopravy se účinnosti kampaně nebojí

Naopak reklamní analytik Štěpán Wolde považuje černý obdélník přes obrazovku spíše za výhodu. Ani ministerstvo dopravy se podle deníku ztráty účinnosti kampaně nebojí. „Nemáme pocit, že by se klipy míjely účinkem. I když jsou ta nejkrvavější místa zakryta, je zřejmé, k čemu došlo,“ řekla za ministerstvo Ivana Jelínková. Dodala ale, že ministerstvo se ještě pokusí s televizemi smlouvat, což potvrzuje i Euro RSCG. 

Kampaň, která obsahuje například televizní spoty simulující záběry z nehod, má výrazně snížit počet mrtvých na silnicích. Ministerstvo za ni zaplatí zhruba 150 milionů korun.