Praha - Anketa Louskáček, která oceňuje nejlepší české reklamy, má své vítěze. Nejúspěšnější byl Vodafone s kampaní Tarify na míru, která posbírala tři ceny coby nejlepší televizní i venkovní reklama. Vedle něj uspěla i Pepsi s kampaní Změň svět kolem sebe. Celkem se rozdalo 10 Louskáčků, ale hlavní ocenění letos nezískal nikdo.
V anketě Louskáček uspěl Vodafone i Pepsi
Nejužší finále 19. ročníku ovládly velké zavedené agentury. Nejvíc nominací, deset, získala Leagas Delaney Praha. Ze zadavatelů nejvíc zaujaly reklamy firem Rajec/Kofola, Vodafone, T-Mobile, Telefonica a Škoda Auto. Soutěžilo se ve dvanácti kategoriích - například v sekcích kino a televize, rozhlas, tištěná média, outdoor nebo web.
Ankety se celkem zúčastnilo 300 českých kampaní - o desetinu míň než před rokem. Agentury se shodují, že jde stále o důsledek krize, která donutila zadavatele reklamy škrtat v marketingových rozpočtech. „Čím víc je peněz, tím je to jednodušší. Když máte menší rozpočet, je to výzva,“ tvrdí Klára Koubková ze společnosti Nyederle.
Vítězové se mohou radovat i proto, že automaticky postupují do evropské soutěže, která se koná v létě v Londýně.