Česká filharmonie svléká tučňáky

Praha – Česká filharmonie kráčí vstříc svému publiku. Představila novou podobu tzv. edukativních programů, které mají ukázat jinou tvář světa klasické hudby. Přiblížit veřejnosti se chce první český orchestr i novým vizuálním stylem. Zcela nový háv tak získal i logotyp České filharmonie, který se mění po deseti letech.

Přestože Česká filharmonie dlouhodobě pořádá výchovné koncerty, samotný orchestr se jich neúčastní a najímá se externí. To se od současné sezony změní. „Chtěli bychom trošku tu práci orchestru dětem ukázat v takovém normálním světle, svléknout ty tučňáky,“ přibližuje režisérka edukativních programů Alice Nellis.

Přibližování se neobejde bez prostředníka, jak tomu bylo např. u legendárních edukačních koncertů Leonarda Bernsteina. Na pódiu v roli moderátora se objeví Pavel Liška, Jan Budař a pro dospělé posluchače Marek Eben. „Bude to spíš taková moderovaná zkouška, kde v první polovině dirigent rozebere nějaké známé dílo, v druhé půli ho uslyší vcelku,“ popisuje ředitel filharmonie David Mareček.

Reportáž Maria Kubaše (zdroj: ČT24)

Přiblížit veřejnosti se chce první český orchestr i novým vizuálním stylem. „Novou barvou České filharmonie bude oranžová a základním spojujícím prvkem nových plakátů má být diagonála, která bude vyjadřovat dynamiku hudby,“ dodává. Českou filharmonii má i osvěžit orchestrální akademie, ve které budou studovat nejslibnější mladí hráči z České republiky i zahraničí.