Recenze: David Koller v odvaru z Lucie

Na pódiu neskáče, už mu není dvacet. Moc toho nenamluví a bez kytary kolem krku působí na pódiu téměř ztraceně. O jeho hlasových kvalitách však stále nelze pochybovat. Řeč je o Davidu Kollerovi, který ve středu křtil své nejnovější CD Teď a tady v Kuturním centru Vltavská. Pryč jsou sice ty časy, kdy s Lucií brázdili českým showbusinessem, avšak na někoho, jako je Koller, se nezapomíná. Na pražský křest se přišli podívat malí kluci, jejich tátové a tátové oněch tátů. Skoro by se chtělo říct, že je Kollerova hudba pro každého. Není to tak.

Oficiální merchandise má v zásobě trička honosící se nápisem „Who the fuck is David Koller?“ Úsměvné, zvlášť proto, že by se v Česku sotva našel někdo, kdo by Kollera neznal. Možná by se ještě hůř hledal někdo, kdo v 90. letech neujížděl na Lucii. Pro některé přestal zpěvák existovat po rozjezdu Kollerbandu a následné sólové kariéry. Přesto se možná i několik těchto nevraživců přišlo podívat na jeho pražský koncert.

KC Vltavská totiž praskala ve švech. Podle událostí středečního večera mohu jen spekulovat, kolik z návštěvníků přišlo, aby si poslechli tvorbu z Teď a tady nebo z Nic není nastálo. David Koller to možná i sám tušil, a tak se nebál svůj sólový repertoár prokládat staršími věcmi od Lucie. Ty přirozeně sklidily největší potlesk. Při finálním přídavku se zpěvák dokonce věnoval jen „profláklým“ skladbám tehdejší legendy. To vzbudilo obrovské nadšení a chuť na místě padnout na kolena a líbat Kollerovi ruce.

Vše se tentokrát obešlo bez předkapely. Svůj set otevřel rocker písní Zhasněte lampiony a Začnu s tebou (již otextoval zpěvák Vypsané fiXy Márdi).Teprve po ní usedl za bicí soupravu a rázem se proměnil - z nejistého postaršího chlápka s mikrofonem se stal přirozený bubeník a skvělý zpěvák, jak ho veřejnost zná. Křest samotné placky ale trochu odflákl. Sotva po třetí písničce ho alkoholem „znesvětila“ těhotná modelka Tereza Maxová, Kollerův host. Během deseti minut už nebylo poznat, že se odehrálo něco výjimečného. Kdy jindy se má koncert lišit, když ne při křtu?

Davidova tvorba sklízí rozporuplné reakce. Nové písně do Hollywoodu asi nikdy předvést nepojede, nejde ale ani o úplný propadák. Obyčejně se jedná o standardní rock s osobitými texty. Ten naživo zůstal bohužel bez momentu překvapení i bez silnější atmosféry. Diváci se líně kolíbali do rytmu, rozezpívali se až při pecce Chci zas v tobě spát, pozitivně reagovali i na Lajka z I.P.Pavlova nebo Prázdný místa. Oproti tomu, co vypuklo při písni Kengi, Oheň či Sen od Lucie, byl veškerý dosavadní potlesk slabý odvárek.

Dvě elektrické kytary, jedna baskytara, bicí, klávesy, gong a bonga - toť výčet nástrojů, jež se ohřály na pódiu. David Koller byl ve výborné pěvecké formě (jak jinak), jenže sem tam mu to kazil jeden z kytaristů pokoušející se o doprovodný vokál.

Celá show měla jedno velké „jenže“: nebýt bonusových skladeb Lucie, šlo by o zcela průměrný koncert. Koller vzbudil ve fanoušcích lásku ke starým časům. Jediné, čeho u některých jedinců docílil, bylo to, že si druhý den protáčeli v hi-fi soupravě desky Lucie. A to asi nebylo účelem. U jeho nových skladeb chybělo větší nasazení i atmosféra, a co víc - postrádaly odezvu publika. Praha se tak bude těšit na příští koncert, tentokrát snad v lepší náladě a s větším elánem.

• David Koller autor: Kristina Bílá, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/26/2526/252531.jpg
  • David Koller autor: Kristina Bílá, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/26/2526/252536.jpg
  • David Koller autor: Kristina Bílá, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/26/2526/252533.jpg