Léto pohřbívá americké trháky, kinu vládnou české komedie

Praha – Hollywoodská studia se potýkají s mizivými výdělky. Kladou si tak otázku, proč Američané v létě nechodí na velkofilmy? Snímek Osamělý jezdec v hlavní roli s Johnnym Deppem stál skoro čtyři sta milionů dolarů – vrátila se jich však sotva půlka. O slovo se tak nyní hlásí raději levné horory či pokračování úspěšných sérií.

Jak se zdá, zběsilá jízda drahých trháků je u konce, nebo přinejmenším stojí. Jméno Johnnyho Deppa je pro diváky dostatečnou zárukou kvalitního filmu, avšak na rozdíl od Pirátů z Karibiku jeho nový film tolik netáhne. Stejně tak je na tom jeho kolega Jeff Bridges a jeho sci-fi R.I.P.D. – URNA: Útvar Rozhodně Neživých Agentů. 

Někteří odborníci tvrdí, že tento snímek se až příliš podobá Mužům v černém, a pokud je v kinech příliš stejných žánrů, nastává problém. Studio za film zaplatilo sto třicet milionů dolarů, vrátilo se mu sotva dvacet. Spolu s Osamělým jezdcem je tak jedním z největších propadáků léta. 

Indián s válečným zbarvením nevzal útokem ani pokladny u nás. Pořád platí, že český divák žízní hlavně po české komedii, a raději si koupí lístek třeba na Revival Alice Nellis, Troškovy Babovřesky nebo na někdejší Vejdělkovy Ženy v pokušení. 

Ani správně namíchaný koktejl humoru a oblíbených tváří ale úspěch nezaručuje. Jako třeba v případě rodinné komedie Martin a Venuše. „Byla to komedie vymyšlená tak, aby tam bylo dost romantiky, aby to bylo vtipné, veselé, roztomilé a vůbec to nevyšlo,“ míní filmová kritička Darina Křivánková. 

Svoje štěstí ale režiséři zkoušet nepřestanou. Třeba oblíbená teenagerovská dvojice Jiří Mádl a Vojtěch Kotek, kteří nyní zkouší natočit komediální debut.