Procvičujte negativní myšlení, radí kočka ve své knize

Morristown/New York Cítíte se zoufale? Nevíte jak naložit se svým životem? Řešení této svízelné situace nabízí nová kniha, kterou napsala… nevrlá kočka. Tedy respektive její fanoušci. „Grumpy Cat“ žijící v Arizoně se díky svému permanentně naštvanému obličeji, jímž se liší od běžných domácích mazlíčků, stala internetovou ikonou a celebritou. Její „hlášky“ zaplavují internet rychleji než tsunami, proto nyní vychází jejich ucelená kompilace pod názvem The Grumpy Guide to Life: Observations from Grumpy Cat (Mrzutý průvodce životem aneb Postřehy mrzuté kočky). Součástí propagace byla také autogramiáda v New Yorku.

Původní jméno slavné kočky zní Tatarka, svět ji ale překřtil na Grumpy Cat. Svou popularitu získala prakticky přes noc. Před dvěma lety umístil bratr majitelky na internet několik fotografií sestřina mazlíčka a celý internet začal spekulovat, zdali nebyly obrázky upraveny. Odpověď následovala záhy. Několik videí na YouTube rozprášily pochybnosti o tom, že kočka s tak naštvaným výrazem nemůže existovat. Videa se stala okamžitě internetovou senzací a během několika hodin se rozšířila po celém světě.

  • Původcem netradičního kočičího výrazu je údajně nanismus. Tento stav znamená, že se u dětí či u mláďat může projevit nedostatek růstového hormonu. Grumpy Cat má vlivem této nemoci zkrácené končetiny a dále se onemocnění projevilo i na její tlamě.

Grumpy cat pózuje s vlastní knihou
Zdroj: Grumpy Cats.com

Skvělý marketingový tah

Grumpy Cat má na svém facebookovém profilu víc než šest milionů fanoušků. Její snímky nejčastěji slouží k vytváření tzv. memů.

Nyní kočičí sláva překračuje práh pouhého internetového fenoménu a podruhé vstupuje do literárního světa (již před časem vyšla prvotina Grumpy Cat: A Grumpy Book). Na newyorský křest novinky si pro podpis ve formě otisku tlapky přišlo tisíc lidí. Majitelé věří, že kniha lidem pomůže zlepšit životní nadhled. Vizuální prohlídku absolvujte zde.

Grumpy Cat má i vlastní facebookové stránky
Zdroj: facebook

Nejedná se přitom o jediný marketingový tah, který její majitelé podnikli. Kočka prodává vlastní trička, hrnečky, magnety na lednici nebo tašky. Kromě toho hraje Tatarka v reklamě, chystá se do filmu a dokonce už vlastní hvězdu na hollywoodském chodníku slávy.