Škoda Auto ukončí na závěr roku výrobu Octavie Tour

Vrchlabí - Závěr letošního roku bude pro automobilku Škoda Auto, respektive její závod ve Vrchlabí na Trutnovsku znamenat konec modelu Octavia Tour. V závodě bude následně pokračovat s výrobou nynějšího modelu Octavie. Kapacity uvolněné po Octavii Tour by podle jedné z variant mohla zaplnit montáž modelu Roomster, která by se do Vrchlabí přesunula ze závodu v Kvasinách na Rychnovsku.

Automobilka začala s výrobou Octavie Tour v roce 1996. Šlo o vůbec první zcela nový model auta vyráběný po spojení mladoboleslavské Škody s koncernem Volkswagen v roce 1991. Dosud automobilka ve variantách limuzína a kombi vyrobila 1,427 milionu kusů tohoto modelu. Pokračování jeho výroby již není možné proto, že motory modelu by nesplňovaly emisní normy platné od roku 2011. Od roku 2004 se pak vyrábí nynější druhá generace modelu Octavia.

Za den vyjede z vrchlabského závodu 162 vozů Octavie Tour a 190 kusů nové Octavie. Přestože se počítá s tím, že výroba nové Octavie s útlumem modelu Tour postupně vzroste na asi 220 kusů denně, bez zavedení další výroby to k udržení zaměstnanosti ve vrchlabském závodě zřejmě stačit nebude. Podle mluvčího automobilky Jaroslava Černého zatím nebylo definitivně rozhodnuto, zda do Vrchlabí přejde model Roomster.

Výroba Roomsteru zřejmě z Kvasin přejde do Vrchlabí

Nicméně odboráři mají o přesunu montáže Roomsteru jasno. „Kvasiny, které jsou v konjunktuře, se budou muset s Vrchlabím podělit o nějaký produkt,“ citovalo dnešní vydání týdeníku Škodovácký odborář šéfa odborů Jaroslava Povšíka. K přesunu montáže údajně s největší pravděpodobností dojde od letošního listopadu. Část zaměstnanců se bude muset po skupinách zřejmě zaučit ve výrobě v Kvasinách, kde by zůstala výroba modelů Superb a Yeti. Původní představu firmy, aby lidé z Vrchlabí jezdili dělat Roomster do Kvasin, odboráři odmítli.

V současnosti vrchlabský závod čítá kolem 1 400 zaměstnanců, z nichž asi 1 040 patří ke kmenovému personálu. Dle Škodováckého odboráře firma ve Vrchlabí prakticky zastavila nábory až na některé výjimky.

Objevují se také spekulace o tom, že ve Vrchlabí by se mohlo vyrábět zcela nové auto, která Škoda chystá. Jeho podoba je zatím tajná, měl by se však svým charakterem zařadit mezi Fabii a Octavii. „Kde se nové auto bude vyrábět, zatím nebylo rozhodnuto,“ uvedl Černý. Šéf Škody Reinhard Jung v březnu uvedl, že firma na vývoji nového auta se stupňovitou zádí pod úrovní Octavie intenzivně pracuje: „Obvykle trvá vývoj auta zhruba dva až a dva a půl roku a my jsme nyní zhruba v polovině.“