Tetování - byznys, kterého se krize netýká

Praha – Každá sezona si s sebou nese nějaký módní výstřelek. Tetování, malování na tělo nebo piercing jsou ale trendy, které se drží na vrcholu už několik století. V České republice vyrostla řada salónů hned po revoluci, kdy u nás toto zkrášlování dostalo zelenou. A zdá se, že si lidé na módu vyhradí peníze i v období ekonomické krize. Tetovací salóny si totiž na úbytek zákazníků stěžovat nemohou.

Zdeněk Stropek, akademický sochař a tatér, vlastní jedno z nejstarších tetovacích studií v České republice. V roce 1991 se inspiroval v USA, kdy mu Američané vyvrátili mýtus, že kdo má tetování, je kriminálník. Takové bylo všeobecné povědomí v Česku před revolucí. Pan Stropek vzpomíná, že pro zkušenosti tenkrát musel jezdit do Anglie, Holandska nebo Německa. Vybavení nakupoval v Londýně a pak ho tady zkoušel přímo na zákaznících. Hodně znalostí v oboru také získal na tetovacích festivalech.

Ani krize nezmenšuje chuť zákazníků nechat se potetovat. Studio pana Stropka tak významný úbytek zákazníků nezaznamenalo. Už 17 let tak funguje bez větších problémů a nemá ve svém oboru v podstatě žádnou konkurenci.

Reportáž Barbory Kladivové (zdroj: ČT24)

Naopak salónům, kam si zákazníci chodí pro malování hennou, krize klientelu zredukovala. Hlavně si je totiž objednávají firmy, aby své zaměstnance pobavily na firemních večírcích a rautech. Ty ale krize postihla a na takové radovánky peníze nemají. Některé salóny situaci řeší rozšířením svých služeb. Například Rafan, který začal hennou v Čechách malovat jako první, poskytuje i kurzy této formy ozdoby těla, a navíc prodává i specializované oblečení pro potetované. Podobně je na tom v současnosti i bodypainting.