Praha - Téměř polovina zboží se dnes prodá v akcích či velkých výprodejích. Vytipovali jsme to, které je zlevňováno nejčastěji a které se za plnou cenu snad ani nevyplatí kupovat. Rozdíl v ceně je nejčastěji deset až třicet procent. Lidí, kteří podle slevových letáků nakupují, i proto stále přibývá.
Najít máslo v akci je rarita, nejčastěji se zlevňuje kola
Při nákupu v akci lze ušetřit stokoruny, záleží jen na správném načasování a místě. Za poslední tři měsíce byla v obchodech nejčastěji zlevňovaná právě kola - celkem sedmaosmdesátkrát. Koupit ji za plnou cenu je tak téměř vzácnost. Často zlevňovalo i vybrané pivo a dětské pleny.
Zdeněk Skála, Incoma Research:
„Celá řada zákazníků si prostě položí vedle sebe všechny letáky, srovná nabídku a jde tam, kde je to pro ně nejvýhodnější.“
Některé zboží navíc dokáže v akci zlevnit až o polovinu a tady už se s nákupem určitě vyplatí počkat. Za poslední tři měsíce byly nejvíce zlevněné stejkové omáčky, toaletní papír nebo zubní pasta. Poměrně často se o polovinu levněji dají koupit i vybrané sprchové gely, deodoranty či prací prášky.
Naopak poměrně málo se v akcích prodává mléko, máslo nebo vajíčka. Přitom právě u těchto potravin lidé vyhledávají slevu nejvíc. Jakékoliv máslo bylo za poslední tři měsíce v akci ve všech obchodech jen dvacetkrát. Ještě méně častější jsou pak slevy na biopotraviny či vybrané ovoce.