Jsme dobrá firma, máme co nabídnout. Zaměstnavatelé zkouší nové cesty, jak získat lidi

Nedostatek lidí na trhu práce roste. Na jedno volné pracovní místo v Česku už nepřipadají ani dva uchazeči (1,4). Firmy jen těžko shánějí nové lidi. Proto často mění náborové taktiky a někdy slevují ze svých nároků. Posily hledají i na největším veletrhu práce v Česku,  který ve středu a ve čtvrtek probíhá v pražských Letňanech.

Video Události
video

Události: Firmám chybí pracovníci

Ještě před pár lety poptával internetový obchod s oblečením Zoot nové zaměstnance přes inzeráty. Teď už sází hlavně na sociální sítě. „Hodně nám funguje prezentovat se jako dobrý brand, dobrý zaměstnavatel. To znamená ukázat, jaké věci děláme pro zaměstnance, a dávat to skrz sociální sítě,“ přiblížila postup HR specialistka firmy Barbora Miková. 

Aktuálně potřebují zhruba stovku lidí. Od skladníků až po IT pracovníky. V rámci jedné firmy se tak liší i inzerování práce na různé pozice. „U skladníků přes stravenky prostě nejede vlak, zatímco lidi třeba v kancelářích se bez toho obejdou, když jim jsme schopní nabídnout nějaké jiné benefity,“ uvedla Miková.

Tyto trendy potvrzuje i ředitelka společnosti Profesia Zuzana Lincová. Zaměstnavatelé podle ní kladou víc důraz na svou firemní kulturu a to, jakým způsobem se prezentují, jakou atmosféru ve své společnosti vytvářejí. 

Novou práci nyní hledá například Karolína Třísková. Dříve pracovala jako recepční, teď chodí už jen na brigády. „Baví mě se něco nového učit, chtěla bych se v něčem realizovat,“ uvádí. 

I proto ji zajímá práce na letišti. Jestli ji získá, zatím neví. Český aeroholding aktuálně shání až 60 nových lidí do všech provozů. Uchazeči tu často ztroskotají na nedostatečné znalosti angličtiny, vysvětluje personalistka Lada Duchoňová. 

Jen přes úřady práce nyní firmy v Česku hledají zaměstnance pro více než 200 tisíc volných míst. Nejčastěji poptávají pracovníky na technické profese.