Slevový portál NakupvAkci.cz končí a míří do insolvence. Stížnosti chodily i obchodní inspekci

Jeden z největších tuzemských slevových portálů NakupvAkci.cz ukončil činnost a připravuje návrh na insolvenci. Portál to uvedl na svých internetových stránkách. „Omlouváme se všem zákazníkům i obchodním partnerům, ale naše společnost byla nucena po šesti letech provozu ukončit svou činnost,“ uvedla firma. Důvod krachu provozovatel neuvedl.

Společnost Garuma ve středu z webu stáhla všechny nabídky zlevněného zboží. Na facebookovém účtu portálu, který firma smazala, se množily stížnosti klientů a obchodních partnerů ohledně pozdních plateb či nedodání zboží. Loni byl NakupvAkci na třetím místě mezi slevovými servery s podílem na trhu přes devět procent.

„V současné době připravujeme návrh na insolvenci. Klienti, jejichž závazky dosud nebyly uspokojeny, proto žádáme, aby se obrátili na insolvenční soud s přihláškou pohledávky,“ uvedla firma Garuma, která portál provozuje.

Vyhledávač slev Skrz.cz ukončil s portálem NakupvAkci.cz spolupráci preventivně již v listopadu kvůli rostoucímu počtu negativních recenzí zákazníků. V recenzích na Skrz.cz si na údajně podvodné jednání serveru stěžují desítky lidí.

Česká obchodní inspekce obdržela v průběhu roku desítku stížností od nespokojených klientů portálu. „Stěžovali si v drtivé většině na to, že nedostali zaplacené zboží nebo službu,“ uvedl mluvčí inspekce Jiří Fröhlich. Podle něj se ale klienti v tomto případě musí obrátit na policii či soud. Podle deníku E15 dluží provozovatelé portálu ze společnosti Garuma až padesát milionů korun.

Změny na poli slevových portálů 

Na slevovém trhu skončilo za posledních šest let několik malých a i významných hráčů. Podle Petra Sýkory ze slevového serveru Pepa.cz je zjevné, že udržení stabilní pozice na trhu si žádá určitou obchodní transformaci, není možné pokračovat v nabízení slev stejným způsobem jako doposud.

„Trend směřuje k tomu zaměřovat se více na individuální nabídku formou volby z různých balíčků zboží a služeb spíše než na samotnou slevu. Dále začíná mít velký význam zapojení menších a středních firem a českých výrobců,“ uvedl Sýkora.

Podle ředitelky Slevomatu Marie Chytilové trh pokračuje v konsolidaci. „Tu pravděpodobně podpoří i zavedení elektronické evidence tržeb“ uvedla Chytilová.

Z žebříčku slevových serverů předloni vypadl tehdy třetí největší portál Zapakatel.cz, který ukončil činnost. Počet aktivních slevových serverů v Česku klesl na čtyřicet. Obrat slevového trhu se pohybuje kolem 3,5 miliardy korun ročně.