Čechům se hledá práce snáz. Šance jsou hlavně v gastronomii

Praha – Začátek roku přinesl opět o něco větší šance při hledání práce. V lednu měli nejlepší podmínky zájemci o obor gastronomie, uvádí nový průzkum Úřadu práce a společnosti Annonce. Nejčastěji nabízené jsou pozice kuchař a číšník či servírka. I tak je ale zájemců stále více než samotných míst. Nezaměstnanost zůstává na 7,5 procenta.

Pokud jde o pracovní nabídky, více než třetina z nich souvisí právě s gastronomií. Doprava a logistika představují 12 procent nabízených míst, zhruba desetina nabídek se pak týká obchodu.

„Čechy nejvíce lákají pozice v gastronomii, každá čtvrtá lednová poptávka je právě z této oblasti. V zimních měsících se totiž mnoho sezonních pracovníků snaží najít (novou) práci třeba v rámci novoročního předsevzetí,“ uvedl odborník Annonce na segment práce Petr Langer. Lidé se podle něj poohlížejí především po dočasném uplatnění jako číšníci či pomocné síly, aby si přivydělali, než začne nová sezona.

Podle posledních údajů Úřadu práce nezaměstnanost v Česku v prosinci vzrostla na 7,5 procenta z listopadových 7,1 procenta. Kvůli tomu je na trhu značný převis poptávky. „Jelikož některým lidem skončily závěrem roku termínované pracovní smlouvy, předpokládáme, že bude nezaměstnanost ještě mírně růst, čímž se zvýší i poptávka po práci. Čísla se ale rozhodně nedostanou na loňské hodnoty,“ uvedla pověřená ředitelka úřadu Kateřina Sadílková. Situace na trhu práce se prý začne zlepšovat s rozjezdem sezonních prací. Loni v lednu byla míra nezaměstnanosti v ČR 8,6 procenta.

Největší zájem je o pracovníky v gastronomii (zdroj: ČT24)

Poptávka po práci se liší podle regionů. V Praze hledají lidé místa zejména v gastronomii, dopravě a logistice, obchodu či administrativě. v Ústeckém kraji se nejvíce zajímají o dělnické profese a řemeslné práce, až poté o místa řidičů či pracovníků v restauračním zařízení.

Annonce je česká společnost. Založena byla v březnu 1990 jako tištěné médium, ve kterém byly prezentovány inzeráty. Nyní tištěné médium vychází čtyřikrát týdně a týdenní náklad se pohybuje okolo 65 tisíc až 80 tisíc výtisků. V roce 2013 Annonce otiskla 1,8 milionu inzerátů. Její online verze vznikla v roce 1997 a od té doby má téměř 300 tisíc registrovaných uživatelů a okolo 350 tisíc reálných uživatelů za měsíc. Denně v průměru publikuje 200 tisíc inzerátů.