mBank odlákala konkurenci už desetitisíce klientů

Praha - Polská internetová mBank hlásí desetitisíce klientů na českém trhu během šesti týdnů, kdy do Česka vstoupila. Zákazníky přilákala hlavně na nulové poplatky za řadu služeb. Velké banky zatím přizpůsobení taktiky novátorské mBank nepřipravují. Polská banka připravuje vstup i na další trhy.

„Přicházejí k nám především klienti třech největších bankovních domů,“ pozoruje generální ředitel mBank Jiří Báča. Klíčové klienty banky ale neztratí. „Odejdou jen mladší, kteří nevyužívají příliš velké množství služeb,“ myslí si analytik společnosti Cyrrus Marek Hatlapatka.

O své klienty se nebojí ani samotné banky a velké změny v bankovních poplatcích nechystají. Kristýna Havligerová, mluvčí České spořitelny, k tomu uvádí: „V současné chvíli nebudeme reagovat, měnit poplatkovou politiku, která je dlouhodobě transparentní, klient ví, za co platí, a za ten poplatek dostane adekvátní hodnotu.“

„Odliv klientů, znatelnější v druhé polovině roku, povede banky ke změně struktury současných poplatků,“ předpokládá obchodní ředitel WPB Capital Martin Kušmírek. „Sofistikovanější klienty jistě mBank nadchne, na druhou stranu je český klient velmi konzervativní,“ dodal.

Finanční produkty a jejich správu chce nejmladší banka v Česku nabízet hlavně přes internet, pro osobní kontakt zřídí jen 30 míst. Polská mBank, jež je součástí prestižní bankovní instituce Komerzbank, působí kromě České republiky i na Slovensku. Své služby začala nabízet i ve Velké Británii a další expanze nevylučuje ani do budoucna.