Jablonex chce do svého obchoďáku lákat zájezdy turistů

Jablonec nad Nisou - Proti trendu out-sourcování prodeje na velko i maloobchodní specialisty jde severočeská společnost Jablonex Group. Sklárna se vydala cestou prodeje produktů formou vlastního reprezentačního domu. Prodejna, která bude sloužit vedle tuzemských a zahraničních velkoodběratelů i veřejnosti, je zřejmě největší ve střední Evropě. Obchod nabízí téměř 20 tisíc druhů zboží od polotovarů, přes šperky, designerské kolekce, sklo, až po mince a lustry.

„Zákazníci tu nakoupí vše pod jednou střechou, dříve se prodávaly samostatně polotovary, hotové výrobky a část zboží byla ve skladové vzorkovnici,“ popsal novinku mluvčí firmy Lukáš Jankovský.

Obchod, který slouží velkoodběratelům z ciziny současně i jako vzorkovna, chce mít do pěti let roční tržby kolem 100 milionů korun. „Během čtyř hodin jsme dnes prodali zboží za 160 tisíc korun,“ pochlubila se vedoucí nově otevřené prodejny Eva Bezdíčková. Prodejna má podle ní oslovit především tuzemské zákazníky. Přichází jich sice více, ale objem tržeb zahraničních odběratelů je výrazně vyšší.

Obchod zaměstnává šest lidí. Jeho zřízení umožnilo firmě uvést do provozu i internetový obchod, který prodejna obsluhuje. „Rádi bychom sem přilákali zájezdy a stali se jedním z turistických cílů,“ podotkl Jankovský. Výrobu turistům ale společnost ukazovat zatím nehodlá. „Je to tajemství, které si chceme uchovat,“ poznamenal mluvčí.

Společnost Jablonex vznikla v roce 1951 jako exportní firma pro všechny československé výrobce bižuterie a bižuterních polotovarů. Od roku 2005 je součástí sklářského uskupení Jablonex Group, které vzniklo spojením s dalšími čtyřmi velkými sklářskými a bižuterními podniky z Jablonecka - Ornelou, Bižuterií Českou Mincovnou, Železnobrodským sklem a Bohemian Jewelery. Skupina zaměstnává 2 400 lidí.