Známé automobilky reagují na moderní trendy pomaleji

Ženeva - Ve švýcarské Ženevě pokračuje již 79. ročník Mezinárodního autosalonu. Kromě novinek se nese i ve znamení nových technologií budoucnosti. K vidění je například automobil jezdící na stlačený vzduch. Právě budoucnost však u mnoha automobilek, mezi které patří například německý Opel, nevypadá vůbec růžově. Letos očekávají pokles výroby až o 25 procent.

Lesk ženevského stánku Opelu ostře kontrastuje s jeho finanční situací. Jeho konta jsou totiž pomalu prázdná. Tradiční autovýrobce, jehož táhnou dolů problémy jeho mateřského koncernu General Motors, doufá v pomoc německé vlády.

„Předložili jsme plán, který vyvolává otázky, my ale věříme, že na každou z nich máme pádnou odpověď,“ komentuje žádost o finanční pomoc ředitel komunikace General Motors Europe Frank Klaas.


Řešením mohou být nové technologie

Odpovědí můžou být nové modely a technologie jako například auto s elektromotorem. Tento hybrid nové generace z dílny Opel má být na trh uveden za dva roky. Méně známé automobilky však s podobnými modely přicházejí na trh dříve. „Automobilky investovaly miliardy do vývoje běžných motorů, a nové trendy prostě zaspaly,“ komentuje pomalejší reakce zavedených automobilek na současné trendy Viktor R. Tadeschi z International Business Consulting.

Na veletrhu je k vidění mnoho převratných modelů aut. Jeden z nich mohou řídit už i šestnáctiletí řidiči. Vůz Lightning GT pak potvrzuje, že hybridní auto nemusí být nutně autem pomalým a nevýkonným.

Autoprůmysl zažívá zlé časy

Automobilový průmysl patří k odvětvím nejhůře postiženým světovou krizí. A do budoucna v žádném případě nemůže počítat s vylepšením. Příští rok se totiž čeká pokles produkce až o 25 procent. Předseda automobilové asociace ACEA Carlos Ghosn pak tvrdí, že očekává pokles prodeje aut v rozsahu 20 procent.