Česká televize obhájila ocenění Dobrá značka

Praha - V devátém ročníku prestižní evropské soutěže čtenářů časopisu Reader´s Digest Výběr, které se v Česku zúčastnilo 13 500 respondentů, obhájila Česká televize nejlepší pozici mezi všemi televizními stanicemi a získala ocenění Dobrá značka. Podle mluvčího ČT Ladislava Štichy je vítězství pro veřejnoprávní televizi velkým povzbuzením. Svou pozici uhájil také Český rozhlas.

„Titul Dobrá značka je tou nejpádnější odpovědí pro všechny naše kritiky,“ domnívá se tiskový mluvčí České televize Ladislav Šticha. „Sportovci říkají, že je těžké vyhrát, ale ještě těžší je vítězství obhájit. Proto je letošní vítězství pro Českou televizi velkým povzbuzením,“ uvedl tiskový mluvčí po převzetí ocenění. „Loni jsem tuto cenu symbolicky věnoval našim zaměstnancům, bez nichž bychom dobrou značkou nebyli. Letos bych ji rád věnoval i našim divákům, kteří nás financují,“uzavřel své vystoupení Ladislav Šticha.

Dobrá značka je známá ve velké části Evropy

O Dobré značce čtenáři hlasují ve 30 kategoriích. Na základě vlastních zkušeností vybírají nejdůvěryhodnější značky výrobků a služby. Hodnotí například banky, cestovní kanceláře, mobilní operátory, ale také nejlepší lék proti bolesti, snídaňové cereálie nebo kategorii kuchyňský spotřebič. „Dvacet (kategorií) je globálních, to znamená, že jsou stejné ve všech šestnácti zemích Evropy a deset jsou specifické pro český trh,“ uvedla supervizorka průzkumu Lucie Srpová. O kategorii televizních stanic čtenáři rozhodují druhým rokem.

V letošním ročníku pořadatelé soutěže rozeslali více než 300 tisíc dotazníků. Výsledky budou celoevropsky publikovány v červnovém vydání časopisu Reader's Digest. Čtenáři prestižního časopisu letos také vyjadřovali svou důvěru k profesím. Jednoznačně zvítězili hasiči (95% důvěra), naopak úplně propadli politici (2 procenta).