Diskontní řetězce stále táhnou

Praha - Počet diskontních prodejen se v Česku neustále zvyšuje. Nyní jich je více než 590, jejich množství se od poloviny 90. let zvýšilo asi 14krát. Řetězce díky tomu výrazně posílily pozici, loni měly obrat více než 54miliard korun. Jak dlouho ale ještě může rozmach diskontů pokračovat, není jisté.

„Může dojít k tomu, že v některých městech bude příliš obchodů,“ řekl Zdeněk Skála z firmy Incoma Research. Diskonty mají podle něj ambiciózní plány. Skála ale zároveň připustil, že míst na nové prodejny je ještě dost. „Například můžou stavět v malých městech, kam se nedostanou velké řetězce,“ dodal.

Diskontní prodejny byly v minulosti úspěšné hlavně díky tomu, že nabízely levnější sortiment než supermarkety a hypermarkety. Ceny řetězců se ale podle Skály srovnaly. „Diskonty uplatňují jinou strategii než hypermarkety. Je tam snadný a rychlý výběr, vše je pořád stejné,“ uvedl. Hypermarkety naopak nabízí úsporu času tím, že se nakupuje vše najednou.

Rozhovor se Zdeňkem Skálou (zdroj: ČT24)

Na jaře zmizely z českých měst diskontní prodejny Plus. Obchody převzala společnost REWE Group, která vlastní Penny Market. Například v severočeských Lounech tak došlo ke kuriózní situaci - z prodejny Plus se stal Penny Market. Druhý se přitom již několik let nachází na opačném konci města.