Česká spořitelna míří na bohaté, nabídne jim zvláštní pobočky

Praha - Česká spořitelna chce nalákat movitější klientelu. Od dubna rozjede speciální síť poboček pod novou značkou ČS Premiér, která bude cílit právě na bohatší klienty. Po celém česku by mělo postupně vzniknout až 15 nových poboček. Informoval o tom dnešní E15. Základem expanze mezi bohaté zákazníky, kteří v posledních patnácti letech služeb ČS příliš nevyužívali, je převzetí trojice poboček od HSBC - dvou v Praze a jedné v Brně.

Britská HSBC se rozhodla stáhnout z retailových služeb pro klienty s vklady nad milion korun na konci loňského roku. Spolu s pobočkami spořitelna převezme i veškerý personál, zhruba 40 osobních bankéřů v pobočkách a 100 lidí v regionálním servisním centru v Ostravě.

Spořitelna má s expanzí mezi movité klienty velké plány a je rozhodnuta exkluzivní pobočkovou síť dále rozšiřovat do větších krajských měst, podle úspěšnosti produktu cílově přibližně na deset až 15 míst v Česku. Důkazem důrazu na nový segment má být i fakt, že šéf nové prémiové sítě bude v bankovní hierarchii zařazen na místo ředitele úseku, tedy hned pod představenstvo, na stejnou úroveň, jako je ředitel obchodu nebo dvojice ředitelů stávající pobočkové sítě.

Na poli prémiových klientů panuje velká konkurence, pro banku jsou tito zákazníci velmi lukrativní. Služby stávajícím klientům HSBC nabídla už například J&T Bank, která se jinak zaměřuje na nejbohatší vkladatele. Podobně se orientuje Privatbanka ze skupiny Penta. Na prémiovou cílovou skupinu cílí také Citibank s programem Citigold, což je služba nejpodobnější té původní od HSBC. Silnou pozici má také UniCredit Bank.