Tržby KIT digital ve čtvrtletí vylétly na dvojnásobek

Praha – Na dvojnásobek se ve druhém čtvrtletí podařilo zvednout tržby společnosti KIT digital, která se zabývá poskytováním služeb v oblasti internetového videa. Firma, s jejímiž akciemi se obchoduje na pražské burze, tak utržila 48,2 milionu dolarů (tedy v přepočtu přes 810 milionů korun). Celkově však společnost zisku nedosáhla. Čistá ztráta činila 19,8 milionu dolarů proti 342 tisícům dolarů loni.

Ve druhém čtvrtletí se společnosti podařilo získat více než 35 nových klientů s průměrným měsíčním výnosem přes 30 tisíc dolarů. Mezi novými zákazníky jsou například Walt Disney, China United Television, RAI nebo UPC. Celková zákaznická základna se zvýšila na 2 300 klientů.

Generální ředitel Kaleil Isaza Tuzman:

„Naše rekordní výsledky odrážejí naši schopnost udržet a rozvíjet naši stávající klientskou základnu prostřednictvím softwaru a služeb.“

Tržby za celý letošní rok firma odhaduje na 210 milionů dolarů, ve třetím čtvrtletí pak 61 milionů, což představuje růst o dvě pětiny proti předchozímu období.

KIT digital je předním světovým poskytovatelem řešení pro správu videí prostřednictvím protokolu IP, který působí ve více než 50 zemích světa. Firmě podle odhadů patří zhruba 30 procent světového trhu s IP videi. Podnik má své hlavní pobočky v Praze, Kolíně nad Rýnem, Dubaji, Londýně, Melbourne, New Yorku, Stockholmu a Torontu. Akcie KIT digital se obchodují na americké burze Nasdaq a pražské burze.