Do Česka míří internetová Zuno Bank ze skupiny Raiffeisen

Praha - Na český finanční trh míří nová internetová banka, konkrétně Zuno Bank ze skupiny Raiffeisen International. Zaměří se na mladé drobné klienty a pokusí se zopakovat úspěch polské mBank, která získala za necelé tři roky 300 tisíc zákazníků. Bude přitom mít i další konkurenci, na mladé Čechy se totiž chystá taky Česká spořitelna a podle zatím nepotvrzených informací i skupina PPF.

„Česká národní banka už 2. června akceptovala notifikaci související se vstupem Zuno Bank na český trh. Nyní podnikáme potřebné kroky směřující k formálnímu založení pobočky. Souběžně jsme začali s obsazováním volných pracovních míst,“ potvrdil Marek Michlík, který je PR manažerem slovenské pobočky Zuno Bank. Pobočka současně pokrývá i ostatní země ve střední a východní Evropě, v nichž Raiffeisen plánuje Zuno spustit.

Zuno Bank zacílí na mladé

„Chceme se zaměřit na moderně uvažující lidi, kteří drží krok s novými technologiemi. Převážně se jedná o lidi se středním a vyšším vzděláním,“ popsal cílovou skupinu Zuno Banky Michlík.

Příchod Zuno Bank bere tuzemská Raiffeisenbank pragmaticky. „Může to být pro nás konkurence. V Česku je kolem 300 tisíc lidí, které nová internetová banka může oslovit. Ale pořád je lepší, když přejdou k Zuno Bank než jinam,“ vysvětlil šéf Raiffeisenbank Lubor Žalman.

Nízkonákladové banky pro mladé rostou jako houby po dešti

Zuno však není jedinou bankou, která se chce pokusit zopakovat úspěch nízkonákladové internetové mBank, která získala od listopadu 2007 přes 300 tisíc klientů. Dalšími, tzv. nízkonákladovými bankovními domy, které cílí na mladé a zpoplatňují minimum služeb, jsou také AXA Bank a Fio banka. Zatím ale nejsou na českém bankovním trhu dlouho. Ta první na něj vstoupila letos, ta druhá se na banku teprve mění z družstevní záložny. „Nízkonákladové banky v Česku úspěch poměrně slaví. Řada klientů jejich služby vyhledává a to právě kvůli nízké ceně,“ poznamenal šéfredaktor serveru Investujme.cz Petr Zámečník.

Na mladé Čechy se podle Hospodářských novin chystá také Česká spořitelna. „Šijeme na míru něco nového pro mladé uživatele internetu, kteří jsou na startu kariéry,“ uvedla mluvčí spořitelny Klára Gajdušková. Spořitelna hodlá zavést i nové služby přes mobil.

Internetové prostředí láká rovněž skupinu PPF, která podle zatím nepotvrzených informací připravuje banku pro drobné klienty. Letos už spustila internetovou banku s nabídkou výhodných vkladů AXA a příští rok chce začít s úvěry.

mBank
mBank