BlackBerry už manažery tolik netáhne

Vancouver - Popularita telefonů pro byznysmeny pomalu upadá, což nedělá radost výrobci chytrých telefonů BlackBerry. Kanadská firma Research in Motion (RIM) se tak musí potýkat s problémy s asijskými vládami, nepříliš úspěšným rozjezdem tabletu PlayBook a třeba nedostatkem aplikací právě pro BlackBerry. Jeho vývoj zůstal na místě a manažeři po celém světě často raději dávají přednost konkurenci.

Telefony BlackBerry byly ještě před dvěma lety hvězdou rostoucího trhu s chytrými telefony. Teď ale stagnují a situace kanadské značky nápadně připomíná stav, ve kterém se nachází finská Nokia. „Situace, v jakém se Blackberry nachází, se dá s Nokií srovnat. Jde o to, že firma nezachytila růstový trend trhu chytrých telefonů,“ dokládá redaktor serveru Mobil.cz Luděk Vokáč.

Martin Žabka, mluvčí, Telefónica O2

„Podíl BlackBerry v prodejích klesá právě na úkor iPhonů a Androidů.“

Dříve vedoucí značky nestíhají nástup telefonů s operačním systémem Android a iPhonů. Jejich prodeje rostou meziročně o stovky procent a jen Apple loni své prodeje zdvojnásobil. I BlackBerry přitom prodeje mírně stouply.

BlackBerry zkouší i vlastní tablet PlayBook. Odborníci mu ale vytýkají malý displej a nedostatek aplikací. Navíc je dražší než iPad. Šéf firmy novinku ale hájí a tvrdí, že si své fanoušky najde. „Nemyslím si, že je to fér. Podle našich plánů většina lidí to bude brát jako rozšíření pro své BlackBerry,“ říká generální ředitel firmy Research in Motion Jim Balsillie.

Podle analytiků ze společnosti Gartner by měl BlackBerry do čtyř let získat maximálně deset procent trhu. Konkurenční iPad skoro padesát. I proto zkouší Research in Motion Apple pošťuchovat krátkou reklamou určenou hlavně pro sociální sítě.

iPad
iPad