Facebook vydělal díky reklamě dvojnásobek

San Francisco – Příjmy sociální sítě Facebook se v pololetí díky zájmu o reklamu téměř zdvojnásobily na 1,6 miliardy dolarů (27,8 miliardy korun). Čistý zisk činil téměř 500 milionů dolarů. Uvedla to dnes agentura Reuters s odvoláním na dobře informovaný zdroj. Firma odmítla zprávu komentovat. Facebook jako soukromá firma totiž nemá povinnost oficiálně zveřejňovat své výsledky hospodaření a ani tak nečiní. Silné výsledky hospodaření přichází v době, kdy se spekuluje, že Facebook by mohl v roce 2012 vstoupit na burzu. Investoři ohodnocují společnost na téměř 80 miliard dolarů.

Facebook má více než 750 milionů uživatelů a je jednou z nejnavštěvovanějších internetových stránek. Lidé tráví na stránkách firmy každý měsíc hodiny sdílením fotografií, videa a debatováním s přáteli. Podle dostupných informací Facebook za devět měsíců loňského roku vykázal zisk 355 milionů dolarů a příjmy činily 1,2 miliardy dolarů. Zdroj údaje o zisku za loňské první pololetí neposkytl. 

Oblíbenost Facebooku mezi spotřebiteli a inzerenty zvýšila tlak na zavedené internetové společnosti jako Yahoo. Ta dnes propustila generální ředitelku Carol Bartzovou, protože se jí nepodařilo společnost oživit. 

Konkurence na trhu sociálních sítí však roste. Vyhledávač Google spustil v červnu provoz konkurenční sociální sítě Google+, která přilákala za první dva týdny více než deset milionů uživatelů. Google se snaží zvýšit zájem o svoji síť nabídkou her.