Při nákupu na webu hraje prim osobní zkušenost

Praha – Při výběru internetového obchodu je pro české zákazníky nejdůležitější osobní zkušenost a až poté nízká cena nabízeného zboží. Vyplývá to z ankety, kterou mezi 14 000 nakupujícími na internetu uspořádal internetový srovnávač cen Heureka.cz a obchodní portál Aukro.cz.

Osobní zkušenost s internetovým obchodem je důležitá pro více než 49 procent českých uživatelů internetu. Dalších 43 procent uživatelů uvedlo, že k nákupu na internetu je pro ně nejdůležitějším impulzem nízká cena. Více než 25 procent oslovených lidí vybírá e-shop na základě zkušeností ostatních nakupujících.

Tomáš Hodboď z Heureka.cz.:

„Podle průzkumů, které připravujeme každý rok, je vlastní zkušenost s internetovým obchodem nebo recenze ostatních nakupujících stále důležitějším faktorem při výběru e-shopu. Dokonce důležitějším než samotná cena.“


Význam zkušeností a doporučení při rozhodování o nákupu na internetu podle Hodbodě každoročně roste. Útraty Čechů v tuzemských internetových obchodech letos podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci vzrostou až na rekordních 37 miliard korun, o čtyři miliardy korun více, než kolik internetoví prodejci utržili loni.