Nová kampaň láká turisty za krásami zemí Visegrádské čtyřky

Praha – Země Visegrádské čtyřky se chtějí turistům i do budoucna prezentovat jako region střední Evropy. Nová marketingová kampaň s názvem Evropský kvartet – jedna melodie by mohl do Česka, Slovenska, Maďarska a Polska přilákat více návštěvníků i ze vzdálených koutů světa. Všechny čtyři země by tak na vlastní propagaci mohly ušetřit až sto tisíc eur. Nejvíc letos z rozpočtu kampaně padne na pořádání veletrhů a prezentace pro cestovní kanceláře vzdálených zemí. Reklamy ale budou i na internetu nebo v zahraničním tisku.

Pro letošní rok se internetová kampaň zaměřuje především na Indii, Brazílii, Čínu nebo Rusko. Spolu se země střední Evropy prezentují už desátým rokem. Na letošek dají dohromady 400 tisíc eur a společnou propagací má Česko ušetřit. „Pokud bychom chtěli obsáhnout všechny marketingové aktivity v jednotlivých zemích tak, jak plánujeme, tak opravdu to by byl ten objem finančních prostředků pro Českou republiku,“ upozorňuje Michal Janeba z CzechTourism.

Nejvíc turistů míří do Anglie, Francie a Německa

Podle počtu turistů je Česko ve vzdálených zemích čím dál známější. Třeba z Brazílie sem loni přijelo asi čtyřicet tisíc návštěvníků, což je o pětinu víc než rok předtím. Výrazný nárůst zájmu o středoevropský region projevili obyvatelé Ruska, kterých do Česka zavítalo na půl milionu. A mnoho zájemců o kulturní a přírodní památky do Česka jezdí v rámci poznávání celého regionu tak, jak je kampaň chce nalákat. „Samozřejmě je to jedním typem poznávacího okruhu. Ale nejčastěji navštěvovanými zeměmi v rámci Evropy zůstávají Německo, Francie a Anglie,“ dodala tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Kateřina Petříčková.

Země se proto snaží turistům cestování zjednodušit. Společně chtějí usnadnit třeba i přidělování víz. „Je nutné i zlepšení vízové politiky. Pokud jde o aktivity Višegrádské čtyřky, tak jsme předběhli aktivity Evropské unie, protože problematice prosazování evropské turistiky v mimoevropských zemích se věnujeme už 10 let,“ uvedla Katarzyna Sobierajská z polského ministerstva sportu a turismu.

Kampaň láká turisty do střední Evropy (zdroj: ČT24)